کار ما شاید این است. که میان گل نیلوفر و قرن پی آواز حقیقت بدویم
سهراب سپهري
اینترنت همراه - مودم edge

۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

تهرانی ها منتظر اصلاح قبض های برق خود نباشند

معاون وزیر نیرو ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: قبض برقی كه برای تهرانی‌ها صادر شده است اصلاح نخواهد شد چرا كه دلیل افزایش هزینه قبوض افزایش مصرف برق بوده است نه تغییر تعرفه و مبنای محاسباتی آن.

محمد بهزاد ادامه داد: بالا رفتن شدید دمای هوا در تابستان سبب شده است هزینه برق مصرفی برخی مشتركان به شدت افزایش یابد. صورت حساب‌هایی كه در حال حاضر برای مشتركین فرستاده شده است متعلق به خرداد و تیرماه است كه دمای هوا به دشت در آن بالا بود.

بررسی‌های ما نشان می‌دهد میزان مصرف برق در مرداد نیز بالاست اما برای قبوض مهر به بعد‏ قبض‌ها عادی شده و مشكلی از این بابت وجود ندارد.

او در پاسخ به این سئوال كه آیا قبض‌های صادره برای تهران نیز مانند قبض‌های مشتركین استان‌های شمالی اصلاح خواهد شد یا خیر، گفت: این منطقه مبنای محاسباتی‌اش تغییر خواهد كرد اما در مورد تهران چنین تصمیمی وجود ندارد.

او در جواب این سؤال كه با توجه به عدم افزایش تعرفه‌ها از سال 1383 تاكنون دلیل بروز این شوك چیست، ادامه داد: تعرفه برق به هیچ عنوان از سال 1383 تغییر نكرده است اما بالا بودن دمای هوا سبب شده است استفاده از كولر و خصوصا كولرهای گازی هزینه برق را بالا ببرد.

او گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد 70 درصد مشتركین كمتر از 250 كیلووات برق مصرف می‌كنند و 20 درصد مشتركین نیز بین 250 تا 350 كیلووات برق مصرف می‌كنند.

بهزاد ادامه داد: به این ترتیب 90درصد مشتركین كمتر از 350 كیلووات برق مصرف می‌كنند و صورت حساب‌های آن‌ها كمتر از 5 هزار تومان است اما 10 درصد از مصرف كنندگان مصرف بالا دارند.

او گفت: از هر هزار قبضی كه صادر شده است 2.6 صورت حساب رقم بالا داشت و بقیه با چنین مشكلی مواجه نبودند.

معاون وزیر نیرو در امور برق ادامه داد: اتفاقی كه افتاده است هیچ ربطی به قانون هدفمندی یارانه‌ها ندارد و تنها افزایش مصرف برق سبب شد چنین اتفاقی رخ دهد.

او گفت: البته اگر كسی حتی یک كیلوات بیش از الگوی مصرف برق استفاده كند، هزینه كل مصرف آن با قیمت های بالا محاسبه خواهد شد.
https://epayment.ttbank.ir/images/bargh.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

سخني كه بايد شنيد...
آخرین خبرها درباره پایگاه اینترنتی ما:
* بخش اس ام اس های ما: 09371942499 برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.
* آدرس جدید ما: www.irnewage.blogfa.com
* آدرس جدید ورودی ما:
newageinternational.co.cc و co.cc.عصرجدید
* آخرین خبرهای تغییرات فرکانس ها و کوچکترین جزئیات را در اینجا ببینید.
* عصر جدید گروهی کار می کند... (درباره گروه ما)
* به احترام ماه محرم، قسمت دانلودهای عصرجدید فعلا به روز نخواهد شد و فقط "اخبار" و "تغییرات فرکانس ها" به روز می شوند
* آدرس جدید ورودی ما: www.irnewage.tk