کار ما شاید این است. که میان گل نیلوفر و قرن پی آواز حقیقت بدویم
سهراب سپهري
اینترنت همراه - مودم edge

۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

خانواده های زندانیان آلمانی در ایران موفق به دیدار با آنها نشدند

یک مقام دولت آلمان گفته است که بستگان دو خبرنگار آلمانی که از ماه اکتبر در ایران زندانی بوده اند علی رغم سفر به این کشور موفق به دیدن آنها نشده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت که خواهر یکی از این دو، که او هم خبرنگار است، و مادر نفر دیگر که عکاس است، "علی رغم قول های مکرر ایران" اجازه دیدار با آنها را نیافتند.

این دو زن روز جمعه به ایران سفر کرده بودند و به گفته این سخنگو - که از او نام برده نشد - سفیر آلمان در تهران آنها را همراهی می کرد.

دو روزنامه نگار آلمانی که از آنها نام برده نشده است در ماه اکتبر و زمانی بازداشت شدند که برای تهیه گزارشی در مورد سکینه محمدی آشتیانی، زن ایرانی محکوم به سنگسار، به ایران سفر کرده بودند.

خانم آشتیانی به اتهام زنای محصنه به سنگسار محکوم شده است اما این حکم محکومیت گسترده و شدید بین المللی را در پی آورده و مقام های ایرانی گفته اند که اجرای حکم را برای رسیدگی بیشتر به حالت تعلیق درآورده اند.

یک سخنگوی وزارت خارجه ایران چند هفته پیش گفت که قوه قضاییه درحال بررسی درخواستی برای دادن اجازه به دو آلمانی زندانی برای گذراندن کریسمس در کنار خانواده هایشان است.

اما به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مقام های ایرانی هرگز رسما تایید نکردند که اجازه دیدار خانواده هایشان با آنها را در زندان خواهند داد.

گزارش ها حاکیست که این این دو خبرنگار با روادید توریستی وارد ایران شده بودند و در شهر تبریز هنگام مصاحبه با پسر خانم آشتیانی بازداشت شدند.

مقام های ایرانی می گویند که این دو به نقض قوانین ایران اعتراف کرده اند، زیرا براساس این قوانین کسی که با ویزای توریستی وارد می شود حق کار به عنوان خبرنگار را ندارد.

تلویزیون جمهوری اسلامی چهل روز قبل "اعترافات" این دو شهروند آلمانی را پخش کرد.

آنها در این برنامه از "اشتباه خود" در تلاش برای راه انداختن کمپین بین المللی علیه حکم سنگسار این زن ایرانی سخن گفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

سخني كه بايد شنيد...
آخرین خبرها درباره پایگاه اینترنتی ما:
* بخش اس ام اس های ما: 09371942499 برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.
* آدرس جدید ما: www.irnewage.blogfa.com
* آدرس جدید ورودی ما:
newageinternational.co.cc و co.cc.عصرجدید
* آخرین خبرهای تغییرات فرکانس ها و کوچکترین جزئیات را در اینجا ببینید.
* عصر جدید گروهی کار می کند... (درباره گروه ما)
* به احترام ماه محرم، قسمت دانلودهای عصرجدید فعلا به روز نخواهد شد و فقط "اخبار" و "تغییرات فرکانس ها" به روز می شوند
* آدرس جدید ورودی ما: www.irnewage.tk