کار ما شاید این است. که میان گل نیلوفر و قرن پی آواز حقیقت بدویم
سهراب سپهري
اینترنت همراه - مودم edge

۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

توانیر: گاز نیروگاه‌ها قطع است / شرکت گاز: یک لحظه هم قطع نشده است


توانیر در حالی از قطع گاز نیروگاه‌های شرق کشور پس از حادثه خط لوله گاز سرخس- سنگلج خبر می‌دهد که شرکت ملی گاز اعلام کرده است که گاز نیروگاه‌ها حتی برای یک لحظه هم قطع نشده است.

با گذشت 5 روز از حادثه انفجار و آتش‌سوزی 300 متری در خط لوله گاز سرخس – سنگلج گاز برخی از نیروگاه‌های برق کشور هنوز قطع است.

حسن منصوری مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی تولید توانیر امروز با اشاره به قطع گاز نیروگاه نیشابور، گفت: پس از ایجاد حادثه در خط لوله گاز سرخس گاز 6 نیروگاه شرق ایران قطع شده بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه گازرسانی به تعدادی از این نیروگاه‌ها به تدریج در روزهای گذشته توسط شرکت ملی گاز انجام شده است، تصریح کرد: در مدت زمانی که گاز نیروگاه‌ها قطع شده برای حفظ پایداری شبکه برق شرق ایران از سوخت مایع به عنوان جایگزین گاز استفاده شده است.

به گزارش مهر، پس از حادثه سرخس گاز 6 نیروگاه برق شیروان، قائن، توس، شریعتی، فردوسی و نیشابور قطع شد که انرژی مورد نیاز این نیروگاه‌ها به میزان 6 میلیون لیتر مازوت
با گذشت 5 روز از حادثه انفجار و آتش‌سوزی 300 متری در خط لوله گاز سرخس – سنگلج گاز برخی از نیروگاه‌های برق کشور هنوز قطع است.
و 14 میلیون لیتر گازوئیل از محل ذخیره سازی سوخت مایع آنها تامین شد.

اما بر خلاف نظر وزارت نیرو، مسئولان شرکت ملی گاز ایران هر گونه قطعی گاز طبیعی در شرق ایران را رد کرده و اعلام می‌کنند: امکان تامین 20 میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز 6 نیروگاه شرق ایران فراهم شده است.

در همین حال رضا الماسی مدیر عامل شرکت انتقال گاز با بیان اینکه با انفجار گاز در خط لوله سرخس- سنگلج گاز نیروگاه‌های شرق ایران حتی یک لحظه هم قطع نشده است، گفت: خط لوله گاز آسیب دیده سرخس تا پایان روز جاری به پایان می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیروهای عملیاتی در منطقه سرخس (خانگیران) به ترمیم خط لوله 36 اینچ خانگیران مشغول هستند، تصریح کرد: تا شب 20 شهریور از سوی مقامات قضایی اجازه فعالیت در محدوده داده نشد، ولی از 48 ساعت گذشته تعمیرات این خط لوله گاز آغاز شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران پیش‌بینی می‌شود تا ساعت آینده انجام تعمیرات به پایان برسد و این خط لوله گاز مجددا در مدار انتقال قرار گیرد.

الماسی افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در توزیع و گازرسانی به استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و همچنین نیروگاه‌ها وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان این که جریان گاز بخشهای خانگی، صنایع عمده و نیروگاهی کشور حتی در لحظه وقوع حادثه آتش سوزی خط 36 اینچ خانگیران قطع نشده است، افزود: در این حادثه، تنها گازرسانی به نیروگاه‌های منطقه خراسان برای چند ساعتی مدیریت و محدود شد.

وی تصریح کرد: با مدیریت مناسب در این زمینه، گازرسانی به نیروگاه‌های منطقه خراسان نیز در همان شب وقوع حادثه روند عادی خود را از سر گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

سخني كه بايد شنيد...
آخرین خبرها درباره پایگاه اینترنتی ما:
* بخش اس ام اس های ما: 09371942499 برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.
* آدرس جدید ما: www.irnewage.blogfa.com
* آدرس جدید ورودی ما:
newageinternational.co.cc و co.cc.عصرجدید
* آخرین خبرهای تغییرات فرکانس ها و کوچکترین جزئیات را در اینجا ببینید.
* عصر جدید گروهی کار می کند... (درباره گروه ما)
* به احترام ماه محرم، قسمت دانلودهای عصرجدید فعلا به روز نخواهد شد و فقط "اخبار" و "تغییرات فرکانس ها" به روز می شوند
* آدرس جدید ورودی ما: www.irnewage.tk