کار ما شاید این است. که میان گل نیلوفر و قرن پی آواز حقیقت بدویم
سهراب سپهري
اینترنت همراه - مودم edge

۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

نخستین برنامه های ماهواره "ایران ست" شروع شد

ماهواره ایران ست که بر روی مدار 26 درجه (همان مداری که بیش از 200 میلیون گیرنده تلویزیونی زمینی در حال مشاهده آن است و ماهواره هایی همچون عرب ست بر روی آن قابل دریافتند) قرار دارد، اولین فرکانس خود را که حاوی کانال های 1 تا 8 جمهوری اسلامی ایران است در فرکانس 11900 عمودی سیمبل ریت 27500 روی ایر برد.
باید توجه داشت که با داشتن ماهواره عرب ست می توانید این ماهواره را نیز بدون نیاز به LNB دیگری دریافت نمایید.
به زودی قرار است 37 تلویزیون دیگر (به جز تلویزیون های سراسری 1 تا 8) بر روی فرکانس های این ماهواره قرار گیرند که تا کنون فرکانس 12322 عمودی سیمبل ریت 27500 تنها فرکانس اعلام شده است.
لازم به ذکر است پخش آزمایشی تلویزیون های داخلی به صورت HD بر روی فرکانس 11881 افقی سیمبل ریت 27500 مدتی است که شروع شده است.

تذکر: ممکن است شما در خبرها شنیده باشید که کانال های داخلی ایران بر روی ماهواره عرب ست در حال دریافت است و این خبر اشتباه است. بلکه ماهواره جدید "ایران ست" در همان مدار ماهواره عرب ست در حال پخش شبکه های داخلی است.
این پیروزی را به تمامی ایرانیان تبریک می گوییم.
بدین ترتیب احتمال می رود تلویزیون های استانی از روی ماهواره هایی چون اینتل ست 902 و آسیا ست 3اس برداشته شوند (به طور رسمی اعلام نشده است)
با این کار دوستانی که ماهواره عرب ست را در منزل دارند بدون هیچ هزینه ای می توانند کانال های داخلی را دریافت نمایند. و در صورتی که یک دیش به سمت اینتل ست 902 یا آسیا ست 3اس دارند آن را به جهت دیگری مانند نیل ست و یا ترک ست می توانند انتقال دهند.

خبر کامل از فارس نیوز:

معاون صدا و سيما خبر داد: پخش 45 شبكه بر روي ماهواره ايران‌ ست.
خبرگزاري فارس: معاون فناوري و توسعه رسانه ملي صدا‌ و‌ سيما از پخش برنامه‌هاي 45 شبكه ملي، بين‌المللي و استاني صدا و سيما در آينده نزديك از طريق ماهواره ايران‌ ست خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، علي عسگري ظهر ديروز در همايش سراسري مديران كل مراكز صدا و سيماي كشور اظهار داشت: توسعه تلويزيون ديجيتالي در همه استان‌هاي كشور تا نيمه سال 1390 و سيگنال‌رساني از طريق فيبر نوري از برنامه‌هاي مهم صدا و سيما در حوزه فناوري است.
معاون فناوري و توسعه رسانه ملي صدا‌و‌سيما با بيان اينكه ماهواره ايران‌ست در مدار 26 درجه قرار دارد تصريح كرد: برنامه‌هاي حدود 45 شبكه ملي، بين‌المللي و استاني صدا و سيما در آينده نزديك از طريق ماهواره ايران‌ست پخش مي‌شود.
وي گفت: در حال حاضر حدود 200 ميليون آنتن ماهواره در منطقه به اين سمت تنظيم شده است و برنامه‌هاي پخش شده از طريق اين ماهواره از نيمه شرقي تركيه تا بخشي از چين، شبه قاره هند، خاورميانه و همه كشورهاي فارسي زبان را تحت پوشش قرار مي‌دهد.

*موفقيت در جنگ رسانه‌اي امروز مستلزم تغيير نگاه راهبردي مراكز صداوسيما است
معاون نظارت و ارزيابي صدا و سيما گفت: داشتن نگاه تحولي و راهبردي به موضوع رسانه در سپهر بزرگ رسانه‌اي امروز و در حوزه توليد رقابتي، ضرورتي مهم و اساسي است.
حسن خجسته تصريح كرد: در صورتي در جنگ رسانه‌اي موفق مي‌شويم كه نگاه راهبردي مراكز صدا و سيما تغيير كند.
معاون فناوري و توسعه رسانه ملي صدا‌و‌سيما تاكيد كرد: بايد بر روي مزيت‌هاي مراكز استان‌ها سرمايه‌گذاري شود ضمن اينكه در فضاي رقابتي امروز رسانه‌ها ماموريت‌هاي جديدي دارند.
خجسته با اشاره به فضاي رسانه‌اي امروز، از صدا و سيما به عنوان يك رسانه پاك نام برد و بر جذب مخاطب حداكثري و تاثيرگذاري پيام بر مخاطبان تاكيد كرد.
وي خاطرنشان كرد: در اين راستا افزايش حداكثري توان سازمان صدا و سيما را بايد مد نظر قرار داد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8906260038

۱ نظر:

MohsenStar گفت...

از کی تا حالا نام بیم یه ماهواره که فقط برای ایران طراحی شده رو گذاشتن ماهواره ایرانست ؟
ایران کی ماهواره ای تحت عنوان ایرانست به فضا پرتاب کرده که هیچکس خبردار نشده ؟
ایران یه ماهواره کوچیک بنام امید بفضا پرتاب کرد کل عالم و آدم رو خبر دار کرد !
نه عزیزم این ماهواره نیست این فقط یه پوشش ( بیم ) اختصاصی از ماهواره بدر-5 برای ایران هست که اومدن نامش رو گذاشتن ایرانست !

سخني كه بايد شنيد...
آخرین خبرها درباره پایگاه اینترنتی ما:
* بخش اس ام اس های ما: 09371942499 برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.
* آدرس جدید ما: www.irnewage.blogfa.com
* آدرس جدید ورودی ما:
newageinternational.co.cc و co.cc.عصرجدید
* آخرین خبرهای تغییرات فرکانس ها و کوچکترین جزئیات را در اینجا ببینید.
* عصر جدید گروهی کار می کند... (درباره گروه ما)
* به احترام ماه محرم، قسمت دانلودهای عصرجدید فعلا به روز نخواهد شد و فقط "اخبار" و "تغییرات فرکانس ها" به روز می شوند
* آدرس جدید ورودی ما: www.irnewage.tk