کار ما شاید این است. که میان گل نیلوفر و قرن پی آواز حقیقت بدویم
سهراب سپهري
اینترنت همراه - مودم edge

۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی: ننگ است که هر منتقدی در زندان باشد / به‌شدت با این دولت مخالفیم

ستار هدایتخواه و مصطفی کواکبیان نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در مناظره‌ای با موضوع «معیارها و مصداق‏های پیروان خط امام خمینی (ره)» که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و انجمن اسلامی دانشکده مدیریت اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز برگزار شد، شرکت کردند.

ستار هدایتخواه در آغاز مناظره با بیان این‌که «ملاک داوری پیروی از خط امام(ره) عمل افراد و گروه‏ها به خط امام راحل است» افزود: اگر معتقدیم امام گفتمانی در اندیشه‏های خود دارد که مبنا برای تببین موارد سیاسی امروز است، آن‌ها را می‏توان به چند مورد دسته‌بندی کرد و همچنین اگر امروز می‏گوییم یکی دیگر از اعتقادات‌مان فصل‌الخطاب بودن رهبر است، دلیل در این دارد که ایشان کنار امام بودند، امام را درک کرده‌اند و هم‌اکنون نیز از او تبعیت می‏کنند.

وی ادامه داد: ملاک قضاوت در مورد افراد، حال امروز آنان است و این‌که در گذشته چگونه بوده‏اند اهمیتی ندارد که برای سنجش آن‌ها باید به گفته‏های امام بازگشت و عملکرد آنان را با سیره امام مقایسه کرد.

وی با تشریح مبانی فکری و اصول اندیشه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اسلام گرایی یکی از خصوصیات بارز امام است که بارها گفته‏اند تمام تلاش
عدالت اهمیت خاصی در نظر امام دارد و این عدالت به معنای سهام عدالت نیست؛ بلکه به معنای واقعی آن است که عدالت سیاسی منتهی به انتخابات آزاد نیز شامل می‏شود.
و مجاهدت ما اسلام و تحقق عینی آن بوده و همچنین باور به کارآمدی و پاسخگویی دین در زندگی روزمره بشر در اندیشه ایشان تجلی واقعی دارد.
این نماینده مجلس اصل ولایت فقیه را یک اصل محوری در اندیشه‌های امام(ره) خواند و تصریح کرد: این اصل در عرصه حکومت و اداره جامعه دارای اهمیتی خاصی در اندیشه‏های امام بوده است و از دیگر اصل‏های اندیشه‏ای امام مردم‌گرایی به معنی واقعی نه معنایی که امروز از آن به عنوان دموکراسی یاد می‌شود، استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان در سراسر دنیا، وجوب حفظ نظام و قانون‌مداری می‏توان نام برد.

مصطفی کواکبیان نیز در این مناظره با بیان این‌که «اعتقاد زیادی به حضور در دانشگاه‏ها دارم» گفت: دانشجویان فعال و پرنشاط منتقد از دانشجویان بی‌حال و بی‌رمق بسیار ارزشمندتر هستند و افتخار می‏کنم که به عنوان یک عضو کوچک در فراکسیون دانشگاهی مجلس شورای اسلامی در خدمت دانشجویان باشم.

وی افزود: مهمترین شاخصه پیروی از خط امام اعتقاد و التزام به مکتب سیاسی امام(ره) است زیرا معتقدم ایشان یک مکتب سیاسی داشت و همه این‌ها را باید با هم دید نه این‌که مانند برنامه‌ شاخص بخش‌هایی از حرف‌های امام را برای برخورد با مخالفان انتخاب کرد؛ زیرا یک‌جانبه‌نگری تضعیف مکتب امام است؛ مکتب امام را با همه جوانب باید دید.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: بخشی از مکتب امام، جمهوریت در مکتب سیاسی ایشان است که این بخش گاهی در سطح رسانه‌های رسمی کمتر مطرح می‏شود، بحث مردم‌سالاری به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های امام است.

وی افزود: امام(ره) همواره به مردم و حاکمیت نظر مردم اعتقاد داشتند و مجلس را به عنوان یکی از شاخصه‌های اعمال نظر مردم در حکومت، راس امور خواندند و اگر عده‌ای غیر این را بگویند، قطعا این افراد از خط امام خارج شده‌اند در حالی که امام حتی به نمایندگان پاپ که برای آزادی گروگان‏های سفارت آمریکا به ایران آمدند گفتند درست است، ما اختیار
معتقدم اصلاح‌طلب در چارچوب قانون اساسی، خط امام و اسلام هستیم و به همین دلیل هم به‌شدت با این دولت مخالفیم.
داریم اما تابع حرف مجلس به عنوان نماینده مردم هستیم.

وی یادآور شد: امام برای آزادی و حقوق بشر بسیار تلاش کرد که در فرمان هشت ماده‏ای، ایشان نوین‌ترین ابزار برای رعایت حقوق بشر و آزادی‌های مردم ارائه دادند. همچنین در بحث حاکمیت قانون، اگر کسانی که قانون را دور می‏زنند و ادعای خط امام دارند، بدانید که دروغ می‏گویند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بحث شریعت نیز برای امام دارای اهمیت خاصی است و این‌که فردی حکم شرعی می‏دهد و علیه مراجع موضع می‏گیرد امام کاملا آن را رد کرده است. عدالت نیز اهمیت خاصی در نظر امام دارد و این عدالت به معنای سهام عدالت نیست؛ بلکه به معنای واقعی آن است که عدالت سیاسی منتهی به انتخابات آزاد نیز شامل می‏شود.

ستار هدایتخواه نیز با بیان این‌که «اعتقاد نداریم به اندیشه امام تبعیض‌آمیز نگاه شود» افزود: امام راحل معصوم نیستند؛ بلکه اعتقاد داریم ایشان اسلام‌شناس هستند و تجلی عینی اسلام بودند. نمی‏خواهم از صدا و سیما دفاع کنم اما سوال این است که ایراد برنامه شاخص چیست؟ در شاخص دیدگاه امام در رابطه قانون، مردم، استکبار و عدالت ارائه شده است اما قطعا گزینشی باید عمل کرد زیرا نمی‏توان همه را به صورت یکجا ارائه داد.

وی ادامه داد: تفکیک جمهوریت و اسلامیت در اندیشه امام جایگاهی ندارد؛ زیرا امام(ره) معتقد است اسلام در متن خودش توجه به رای و جایگاه مردم دارد و تقابل جمهوریت و اسلامیت یک انحراف بوده که عده‏ای آن را ایجاد کرده‏اند و در اندیشه امام جایگاهی ندارد. دیگر این‌که مردم‌سالاری با مردم‌سواری تفاوت دارد و کسانی که می‏خواهند به اسم مردم به قدرت برسند و بعد مردم را فراموش کنند همان‌طور که آقای حجاریان پس از به قدرت رسیدن به نام دانشجو، گفتند، بهتر است دانشجویان
شعار استکبارستیزی می‏دهند در حالی که ده‏ها مورد وجود دارد که عزت ملی زیر سوال رفته است. باید در منطق بین‌الملل به کسی سلام کنیم که به ما علیک بدهد. نه این‌که نامه بنویسیم و جواب ندهند. نه این‌که از جلسه سخنرانی ما خارج شوند. این‌که دارید استکبارستیزی می‏کنیم باید نتیجه را دید. مسأله این است که می‌توانیم هم انرژی هسته‌ای داشته باشیم و هم قطعنامه علیه ما صادر نشود.
بروند کار تئوریک کنند و کاری به کار سیاست نداشته باشند. آقایان بعد از رسیدن به قدرت به‌جای رسیدن به مسائل اصلی توده‏های مردم و پابرهنه، بحث‏هایی که متعلق به روشنفکران برج عاج نشین غرب‌زده بود به عنوان مسائل اصلی مردم در دوران اصلاحات مطرح و رسیدگی به مسائل اصلی مردم را فراموش کردند.

وی با بیان این‌که «مجلسی در راس امور است که به حقوق قانونی خود پایبند باشد و قاطی زدوبندهای رایج نشود» تصریح کرد: مجلس ششمی که در مقابل حقوق مردم کوتاه می‏آید و به لایحه الحاق کنوانسیون غیراخلاقی رای دادند و مجلس هشتمی که خودش می‏آید به طرحی که برای نظارت بر خودش است رای نمی‌دهد با رفتار خودش از جایگاه راس امور بودن پایین می‏آید. بارها گفته‌ام مجلس از لحاظ حقوقی در راس امور است اما از نظر اجرایی، قدرت اجرایی در دست دستگاه اجرایی است.

این نماینده مجلس از کواکبیان پرسید: اگر شما اعتقاد دارید مجلس و نظر مردم در راس امور است و باید خواسته مردم مورد توجه قرار بگیرد چرا در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به رای مردم تمکین نکردند؟ مگر این 40 میلیونی که در انتخابات شرکت کرده بودند را از خارج از کشور آورده بودند؟ در همین یک‌ساله اخیر تخلفاتی که از قانون اساسی صورت گرفته را ببینید، چرا شما مدعیان پیروی از خط امام در برابر این بی‌قانونی‌ها موضع گیری نکردید؟ در زمینه استقلال ملی نیز در زمینه هسته‌یی در دولت اصلاحات بارها از حقوق مردم کوتاه آمدند؟

وی ادامه داد: بیت امام صرفا به دلیل این‌که بیت امام هستند تقدسی ندارند؛ بلکه مادامی که پایبند به آرمان‏ها و ارزش‏های امام باشند قابل احترام هستند و اگر کسی از بیت امام از این مسیر منحرف شود سیره خود امام می‏گوید مقابل این فرد باید ایستاد. سوال این است که چرا در مقابل اهانت‏هایی که در دوران اصلاحات به امام شد ساکت ماندند؟

وی سپس به قرائت بخشی از سیره امام خمینی(ره) درباره آزادی پرداخت.

کواکبیان نیز با بیان این‌که «با جریانی که می‏خواهد براندازی کند و اپوزیسیون اصل نظام شود مخالف هستم» در عین حال گفت: معتقدم اصلاح‌طلب در چارچوب قانون اساسی، خط امام و اسلام هستیم و به همین دلیل هم به‌شدت با این دولت مخالفیم.

وی افزود: شعار استکبارستیزی می‏دهند در حالی که ده‏ها مورد وجود دارد که عزت ملی زیر سوال رفته است. باید در منطق بین‌الملل به کسی سلام کنیم که به ما علیک بدهد. نه این‌که نامه بنویسیم و جواب ندهند. نه این‌که از جلسه سخنرانی ما خارج شوند. این‌که دارید استکبارستیزی می‏کنیم باید نتیجه را دید. مسأله این است که می‌توانیم هم انرژی هسته‌ای داشته باشیم و هم قطعنامه علیه ما صادر نشود.

هدایتخواه با انتقاد از سیاست‌های هسته‌‌ای در دوران اصلاح‌طلبان افزود: جهت‌گیری جریان اصلاحات علیه خط امام بود و این‌که می‏گویند چرا علیه ما قطعنامه صادر شده است خود امام راحل فرمودند بر مواضع حق و عدالت‌طلبانه خود ایستادگی کنید حتی اگر شما را به دار بکشند. امروز
این‌گونه که دوستان در مورد دوستداران اصلاحات بحث می‏کنید و آن‌ها را برانداز و ضد دین می‏خوانید به تعبیر و آمار خودتان یعنی 14 میلیون نفر در این کشور علاقه‌مند به اصلاحات هستند و همه این‏ها برانداز نظام هستند.
حرف‌مان را در دنیا می‏زنیم و حتی همین نامه‏هایی که ایشان می‏گویند جواب نداده‌اند بر افکار عمومی دنیا تاثیر گذاشته است و مردم دنیا حرف ما را می‏فهمند و تاثیر می‏پذیرند و این یعنی همان دیپلماسی عمومی. حالا اگر سرکردگان استکبار توان شنیدن حرف‏های حق ما را ندارند و از جلسه خارج می‏شوند ایرادی ندارد، مهم این است که ما در مجامع جهانی حرف خود را زده و تاثیرگذار بوده‏ایم.

کواکبیان پاسخ داد: در دوره اصلاحات هیچ قطعنامه‏ای علیه ایران صادر نشد. البته اعتقادم این است که استکبار جهانی با اصل نظام اسلامی مخالف است ولی می‏توانیم هزینه‏ها را تا آن‌جا که می‏توانیم به نفع منابع ملی کاهش دهیم. این‌گونه که دوستان در مورد دوستداران اصلاحات بحث می‏کنید و آن‌ها را برانداز و ضد دین می‏خوانید به تعبیر و آمار خودتان یعنی 14 میلیون نفر در این کشور علاقه‌مند به اصلاحات هستند و همه این‏ها برانداز نظام هستند و تا حرف می‏زنی می‏گویند اکبر گنجی!

وی گفت: برخی می‏خواهند همانگونه که در دنیا ایران‌هراسی راه افتاده، در ایران نیز اصلاحات هراسی ایجاد کنند. اصلاحاتی که ما می‏گوییم قطعا با اصلاحات اکبر گنجی متفاوت است، اما در جریان اصول‌گرایی نیز علی مطهری، احمد توکلی، رحیم مشائی، محمدرضا رحیمی و احمدی‌نژاد همه اصولگرا هستند که اعتقادات آنان بر همه روشن است.

هدایتخواه هم گفت: می‌گویند برای حفظ منافع خودشان حقوق مردم را زیر پا گذاشتند و این‌که تصور می‌کنند اگر در برابر استکبار کوتاه بیاییم هزینه کمتری دارد بر خلاف اندیشه امام(ره) است و این بود که غربی‏ها اعلام کردند شاگردان ما در ایران شش لول‌ها را به سمت ولایت فقیه نشانه رفته‌اند. ماهیت استکبار را به خوبی باید شناخت که در کوچترین مسائل ما می‏خواهند دخالت کنند.

وی با بیان این‌که «می‏گویند اصلاحات فقط اکبر گنجی نیست، منم می‏گویم بله فقط او نیست اما نام می‏برم اصلاحات کیست؟» گفت: اصلاحات سید محمد خاتمی است که با جورج سورس و طراحان براندازی نشست می‏کند و کیست که نداند یکی از سران سه گانه فتنه 88 خاتمی بوده است.

وی در پاسخ به شعار حمایتی دانشجویان افزود: شما حق دارید به هر کس که دوست دارید درود بفرستید اما روز قیامت هرکس با هرکسی که دوست دارد
برخی می‏خواهند همانگونه که در دنیا ایران‌هراسی راه افتاده، در ایران نیز اصلاحات هراسی ایجاد کنند.
محشور می‏شود.

این نماینده مجلس سپس با نام بردن از «عطاءالله مهاجرانی، بهزاد نبوی، موسوی خوئینی، عبدالله نوری و محمدرضا خاتمی» از آنان به عنوان «سران اصلاحات» به‌شدت انتقاد کرد و گفت: منظور من سران اصلاحات است و روی سخن من با عامه مردم نیست و همان مردمی که در انتخابات 88 به این جریان رای دادند، قطعا امروز از رای خود بر گشته‌اند.

هدایتخواه با خواندن بخشی از نامه امام راحل(ره) به آیت‌الله منتظری، تصریح کرد: امام به آقای منتظری تذکر دادند که بیت ایشان محفل ضد انقلابان نباشد، اما آیا پس از رحلت امام بیت منتظری محل منافقان نشد؟ ایشان از مواضع خود عدول کردند؟

کواکبیان هم گفت: آقای هدایتخواه شما به عنوان ولایت‌مدار همان نامه تسلیت مقام معظم رهبری برای رحلت ایشان را می‌خواندید تا نخواهیم بحث‏های چندین سال پیش را کنیم اما ظاهرا شما تابع حسین‌آقا هستید که بحث جورج سورس را پیش می‏آورید زیرا به منابع صهیونیستی اطمینان دارید اما به فردی که 8 سال رییس‌جمهور این کشور بوده، نه.

وی افزود: دانشجویان یک یادداشت به من داده‏اند که تو خودت خائن هستی و اگر اصلاح‌طلب واقعی بودی الان باید در زندان باشی. اما می‏گویم؛ من مشی اعتدالی خودم را دارم ولی بسیاری در مجلس صریحا گفتند که نمی‌گذاریم در عرصه سیاسی بمانی.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم نظام را ما به وجود آورده‌ایم و زندگی خود را پای آن گذاشته‌ایم و این ننگ است که هر منتقدی در زندان باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: برخی فکر می‏کنند هرچه را که تشخیص دادند بقیه هم، همه به دنبال آن‌ها به یک سمت بروند که باید گفت این روحیه انحصارطلبی را کنار بگذارند یا این‌که بروند با جندالله، سلطنت‌طلب‌ها و انجمن پادشاهی رقابت کنند، اما بدانند که اصلاحات واقعی زنده‌تر از قبل ادامه حیات می‏دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

سخني كه بايد شنيد...
آخرین خبرها درباره پایگاه اینترنتی ما:
* بخش اس ام اس های ما: 09371942499 برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.
* آدرس جدید ما: www.irnewage.blogfa.com
* آدرس جدید ورودی ما:
newageinternational.co.cc و co.cc.عصرجدید
* آخرین خبرهای تغییرات فرکانس ها و کوچکترین جزئیات را در اینجا ببینید.
* عصر جدید گروهی کار می کند... (درباره گروه ما)
* به احترام ماه محرم، قسمت دانلودهای عصرجدید فعلا به روز نخواهد شد و فقط "اخبار" و "تغییرات فرکانس ها" به روز می شوند
* آدرس جدید ورودی ما: www.irnewage.tk