کار ما شاید این است. که میان گل نیلوفر و قرن پی آواز حقیقت بدویم
سهراب سپهري
اینترنت همراه - مودم edge

۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

احمدی‌نژاد: کسانی که از تحریم سخن می‌گویند، عقب‌مانده سیاسی‌اند/ متکی از برکناری‌اش خبر داشت

محمود احمدی‌نژاد در پایان سفر به استانبول برای شرکت در یازدهمین اجلاس اکو در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی در پاسخ به سوالی درباره نقش ترکیه در موضوع هسته‌ای ایران و انتظار ایران از این کشور، گفت:حضور ترکیه در روند موضوع هسته‌ای ایران، حضوری روشنگرانه بوده و در نزدیک کردن نظرات طرفین به یکدیگر مؤثر است و امیدوارم نشست آتی استانبول به نشستی سازنده و ماندگار تبدیل شود.

توسعه روابط ایران، ترکیه و آذربایجان به نفع منطقه و صلح و امنیت جهانی است

احمدی‌نژاد در ارزیابی نشست وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان و اینکه آیا این نشست می‌تواند منجر به ایجاد نظام جدید منطقه‌ای شود، اظهار داشت: این سه کشور از روابط دوستانه، تاریخی، همه‌جانبه و پایدار برخوردار هستند و توسعه روابط آنها به نفع سه کشور، منطقه و صلح و امنیت جهانی است.

احمدی‌نژاد در واکنش به سوالی درباره موضوع استقرار سپر دفاع موشکی و تاثیر آن بر روابط ایران و ترکیه، تصریح کرد: امروز دوران استفاده از موشک و بمب اتمی به پایان رسیده و ایران از این موضوع هیچ نگرانی ندارد البته روابط ایران و ترکیه یکروزه شکل نگرفته که از این‌گونه مسایل متأثر شود.

ناراحتی دشمنان از اجرای طرح تحول اقتصادی در جریان تحریم‌های آنان

خبرنگاری پرسید که آیا اجرای سیاست‌های اصلاح قیمت‌ها در ایران متأثر از تحریم‌هاست که احمدی‌نژاد، پاسخ داد: طرح تحول اقتصادی که این روزها اجرای آن در ایران آغاز شده از بیست سال قبل مطرح بوده و بخصوص از پنج سال پیش برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی برای آن انجام شده است.

وی ادامه داد: این تحول اقتصادی راهبردی با مدیریت بومی و متناظر با نیازهای داخلی و البته قطعاً بی‌ارتباط با مساله تحریم‌هاست و دشمنان ما از آنجا که خیال می‌کردند تحریم‌هایشان روی ایران اثر خواهد گذاشت. وقتی می‌بینند که در جریان تحریم‌های آنان، ایران بزرگ‌ترین طرح‌های اقتصادی را اجرا می‌کند، ناراحت هستند و در جهت تضعیف آن حرکت می‌کنند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره نشست امروز سران کشورهای عضو اکو گفت: در نشست سران مباحث راهبردی مطرح شد و اعضاء به یک نگاه جدیدی برای گسترش همکاری‌های منطقه‌ای دست یافتند که رخداد مبارکی است و قرار شد کارگروهی از کارشناسان کشورهای عضو ابعاد این دیدگاه جدید را بررسی و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای آن انجام دهند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: اجلاس یازدهم اکو در استانبول بسیار موفق بود و مدیریت ترکیه می‌تواند اکو را به سطح جدیدی از همکاری‌های منطقه‌ای ارتقاء دهد.

وی درباره سوال خبرنگاری که از آینده دیپلماسی ایران در آفریقا پرسیده بود، اظهار داشت: سیاست ایران در آفریقا بسیار روشن بوده و با همه کشورهای آفریقایی روابط دوستانه و نزدیکی دارد.

انتشار اسناد ویکی لیکس با برنامه بوده است

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال دیگری درباره مطالب منتشر شده در سایت ویکی‌لیکس درباره مواضع سران برخی کشورهای عربی در مورد ایران اظهار داشت: معتقدم انتشار این اسناد، با برنامه‌ بوده است. ایران با همه کشورهای عربی روابط دوستانه ای دارد و این شکل انتشار اسناد و اخبار قابل اعتماد نبوده و نباید موجب کدورت دولت‌ها و ملت‌های منطقه شود.

برخورد خشونت‌آمیز پلیس انگلیس با دانشجویان شرم‌آور است

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره قطعنامه حقوق بشری دو روز قبل علیه ایران با توجه به وقوع موارد فاحش نقض حقوق بشر در انگلیس و آمریکا بیان داشت: واقعاً تصاویری که از رسانه‌ها در برخورد خشونت آمیز پلیس انگلیس با دانشجویان این کشور پخش شد شرم‌آور است وقتی کسانی به خود اجازه می‌دهند تمام مکالمات مردم خود را شنود کرده، زندان‌های مخفی ایجاد کرده، رسماً زندانیان را شکنجه کنند و در عین حال علیه کشور دیگری ادعای نقض حقوق بشر داشته باشند این موضوع بیشتر به یک لطیفه بی‌مزه شبیه است.

خبرنگار دیگری از احمدی‌نژاد پرسید که آیا می‌توان نقش حمایتی ترکیه از ایران در موضوع هسته‌ای را به منزله گرایش یافتن ترکیه به شرق ارزیابی کرد که دکتر احمدی‌نژاد پاسخ داد: ترکیه کشوری مستقل بوده و از مواضع مستقل برخوردار است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مناقشه قره‌باغ، اظهار داشت: ایران با آذربایجان و ارمنستان روابط تاریخی و پایداری دارد و در با احترام به حقوق هر دو کشور روابط خود با آنها را فرصتی برای حل مسایل مختلف از جمله مناقشه قره‌باغ بر پایه عدالت و قانون می‌داند.

امروز عرصه اقتصاد بین‌الملل صحنه ظهور قدرت‌های جدیدی مانند ایران و ترکیه است

وی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت نقش ایران در اقتصاد بین‌الملل با توجه به موضوع تحریم‌ اظهار داشت: ایران کشوری بزرگ با اقتصادی بزرگ است و از رتبه 17 اقتصاد جهان برخوردار است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 5 سال آینده به رتبه 12 خواهد رسید.

احمدی‌نژاد افزود: امروز ایران ارتباطات گسترده ای با همه مناطق و کشورهای دنیا دارد و به دنبال طراحی‌ها و مدل‌های جدید اقتصادی برپایه عدالت و احترام به ملت‌ها است. امروز عرصه اقتصاد بین‌الملل صحنه زوال قدرت‌های زورگوی سابق و ظهور قدرت‌های جدیدی مانند ایران و ترکیه است.

سیاست خارجی ایران با تغییر افراد تغییر نمی‌کند

وی درباره تاثیر تغییر وزیر امور خارجه در مذاکرات پیش‌روی ایران با 1+5 تصریح کرد: سیاست خارجی ایران سیاست ثابتی است که با تغییر افراد تغییر نمی‌کند و تغییر آقای متکی صرفاً یک بازسازی درون‌سازمانی است و وزارت امور خارجه با مدیریت آقای صالحی که دانشمندی برجسته و دیپلماتی ورزیده و باسابقه است حتماً کارکردها و توان بالاتری برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی از خود نشان خواهد داد.

احمدی‌‌نژاد نشست آتی استانبول درخصوص مذاکرات ایران با 1+5 را نشستی تاریخی و فرصتی برای غرب در جهت تبدیل تقابل به تعامل دانست و با تاکید براینکه ایران از این اتفاق بزرگ استقبال می کند ،اظهار امیدواری کرد که نشست استانبول به نقطه عطفی در مذاکرات ایران و 1+5 تبدیل شده و غرب تعامل با ایران را جایگزین تقابل کند.

در مورد مناقشه دو کره سوال جدی این است که ارتش آمریکا در آنجا چه می‌کند؟

احمدی‌نژاد درباره نظر ایران در مورد مناقشه دو کره گفت: هیچ دلیلی برای تنش در شرق آسیا وجود ندارد مگر به واسطه حضور کسانی که برای پیشبرد اهداف و منافعشان در آنجا حضور نامشروع دارند و از همین جا متواضعانه از رهبران دو کره درخواست می کنم خویشتنداری به خرج داده و منافع خود را قربانی مطامع سردمداران اقتصاد سرمایه‌داری که به دنبال رفع مشکلات اقتصاد‌ شکست‌خورده خود با راه‌انداختن جنگ هستند، نکنند.

احمدی‌نژاد افزود: در مورد مناقشه دو کره سوال جدی این است که ارتش آمریکا در آنجا چه می‌کند؟

احمدی‌نژاد در ابتدای این نشست در سخنانی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد سرمایه‌داری و اندیشه مادی ناتوانی خود را در مدیریت مسایل جهانی اثبات کرده است، اظهار داشت: ملت‌های مسلمان منطقه ظرفیت ارایه پاسخی کارآمد و ماندگار به نیازها و مسایل زمان را دارند و فرهنگ ما قادر است فرصت مشارکت همه ملت‌ها و دولت‌ها در مدیریت جهانی را فراهم کند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه امروز کشورهایی مانند ترکیه و ایران به سرعت در حال پیشرفت هستند و فرصت‌های جدید و اثرگذاری را در عرصه‌ بین‌المللی پیش رو دارند و آینده متعلق به ملت‌های ماست.

در همین حال خبرگزاری های خارجی نیز با اشاره به نشست خبری رییس جمهوری ایران ، گزارش دادند که احمدی‌نژاد درباره برکناری وزیر خارجه سابق ایران ،گفت : با آقای متکی پیش از سفر او به سنگال، صحبت شده بود.

وی همچنین اظهار شگفتی کرد که متکی مطلع بودن از موضوع برکناری خود را تکذیب کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

سخني كه بايد شنيد...
آخرین خبرها درباره پایگاه اینترنتی ما:
* بخش اس ام اس های ما: 09371942499 برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.
* آدرس جدید ما: www.irnewage.blogfa.com
* آدرس جدید ورودی ما:
newageinternational.co.cc و co.cc.عصرجدید
* آخرین خبرهای تغییرات فرکانس ها و کوچکترین جزئیات را در اینجا ببینید.
* عصر جدید گروهی کار می کند... (درباره گروه ما)
* به احترام ماه محرم، قسمت دانلودهای عصرجدید فعلا به روز نخواهد شد و فقط "اخبار" و "تغییرات فرکانس ها" به روز می شوند
* آدرس جدید ورودی ما: www.irnewage.tk