کار ما شاید این است. که میان گل نیلوفر و قرن پی آواز حقیقت بدویم
سهراب سپهري
اینترنت همراه - مودم edge

۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

بنیان‌گذار ویكی‌لیكس: به‌زودی اسنادی درباره اسرائیل منتشر می‌کنم

جولین آسانژ، بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویكی‌لیكس، خبر داد كه به‌زودی اسناد محرمانه مهمی از دولت آمریكا درباره اسرائیل را افشا خواهد كرد.

برخی از خبرگزاری‌ها این خبر را واكنشی دانسته‌اند به اتهام نزدیكی آقای آسانژ به دولت اسرائیل. از زمانی كه اسناد محرمانه وزارت خارجه آمریكا توسط وب‌سایت ویكی‌لیكس منتشر شده است، بسیاری در جهان عرب و نیز در جمهوری اسلامی ایران این پرسش را مطرح می‌كردند كه چرا ویكی‌لیكس در مورد اسرائیل افشاگری نكرده است.

آسانژ روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبری الجزیره گفت كه بخشی از اسناد محرمانه مربوط به اسرائیل، از جمله در مورد قتل مبحوح و نیز عملیات نظامی چهار سال پیش میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان، خواهد بود.

جسد محمود عبدالرئوف المبحوح، یكی از پایه‌گذاران شاخه نظامی جنبش اسلام‌گرای حماس، روز بیستم ژانویه سال جاری، ۲۰۱۰، در هتلی در دوبی یافت شد و به دنبال آن رئیس پلیس دوبی بارها با «اطمینان» تاكید كرد كه موساد اسرائیل عامل این قتل بوده است. در نبرد ۳۳ روزه ارتش اسرائیل با حزب‌الله لبنان در ژوئن و ژوییه ۲۰۰۶ دولت وقت اسرائیل و عملكرد ارتش این كشور مورد انتقادهای شدید داخلی اسرائیل قرار گرفت
بخشی از اسناد محرمانه مربوط به اسرائیل، از جمله در مورد قتل مبحوح و نیز عملیات نظامی چهار سال پیش میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان، خواهد بود.
و حزب‌الله خود را پیروز نبرد معرفی كرد.

ماه گذشته هنگامی كه ویكی‌لیكس انتشار حدود ۲۵۰ هزار سند از مكاتبات محرمانه دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریكا را آغاز كرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، چنین اظهار نظر كرد كه تفاوت اسرائیل و برخی كشورهای منطقه این است كه میان نظرات علنی و اظهارات محرمانه دولتمردان اسرائیل در امور مختلف تفاوت چندانی وجود ندارد. در پاسخ به فشار دنیای عرب كه چرا ویكی‌لیكس علیه اسرائیل افشاگری مهمی نمی‌كند، جولین آسانژ روز چهارشنبه مورد مصاحبه شبكه الجزیره قرار گرفت و تاكید كرد كه سلسله اسنادی را در مورد اسرائیل به‌زودی و تا شش ماه منتشر خواهد كرد.

آسانژ گفت: «دلیل این كه تاكنون اسناد اندكی در مورد اسرائیل منتشر شده این است كه روزنامه‌های زیادی حق انتشار این اسناد حساس را درخواست نكرده‌اند.» به گفته جولین آسانژ، وی ۳۷۰۰ سند درباره اسرائیل در اختیار دارد كه منبع ۲۷۰۰ سند از این میان از «داخل اسرائیل» بوده است.

در همین حال آقای آسانژ توضیح داد كه وقتی می‌گوید منبع اسناد از «داخل اسرائیل» است منظورش سفارت آمریكا در تل آویو است. به گفته بنیان‌گذار استرالیایی وب‌سایت ویكی‌لیكس، اكثر اسنادی كه او در اختیار دارد مهر «فوق محرمانه» دارند، از جمله در مورد مسائل ارتش و دولت اسرائیل در نبرد تابستان ۲۰۰۶ با حزب‌الله. آقای آسانژ گفت برای مطالعه اسناد مربوط به اسرائیل خواهان همكاری با روزنامه‌نگاران عرب است تا در مورد صحت و دقت این اسناد نظر دهند. درپاسخ به این پرسش الجزیره كه آیا پس از افشاگری‌های بی‌سابقه اخیر ویكی‌لیكس، اسرائیل خواهان تماس با وی شده است یا نه، آقای آسانژ گفت كه «هرچند چنین تماسی اتفاق نیفتاده، مطمئن است كه موساد از نزدیك فعالیت او را زیر نظر دارد، همان گونه كه اكنون استرالیا، سوئد و سی‌آی‌ای آمریكا وی را تعقیب می‌كنند.»

هیچ نظری موجود نیست:

سخني كه بايد شنيد...
آخرین خبرها درباره پایگاه اینترنتی ما:
* بخش اس ام اس های ما: 09371942499 برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.
* آدرس جدید ما: www.irnewage.blogfa.com
* آدرس جدید ورودی ما:
newageinternational.co.cc و co.cc.عصرجدید
* آخرین خبرهای تغییرات فرکانس ها و کوچکترین جزئیات را در اینجا ببینید.
* عصر جدید گروهی کار می کند... (درباره گروه ما)
* به احترام ماه محرم، قسمت دانلودهای عصرجدید فعلا به روز نخواهد شد و فقط "اخبار" و "تغییرات فرکانس ها" به روز می شوند
* آدرس جدید ورودی ما: www.irnewage.tk