کار ما شاید این است. که میان گل نیلوفر و قرن پی آواز حقیقت بدویم
سهراب سپهري
اینترنت همراه - مودم edge

۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

دیوار حمام 150 ساله بر سر کودکان خردسال خراب شد

روزنامه اطلاعات سه‌شنبه پنجم دی‌ماه سال 1340 در صفحه 22 نوشت: دیروز در نتیجه فرو ریختن دیوار گرمابه‌ای در خیابان مولوی یک دختربچه دبستانی که از مدرسه به خانه برمی گشت کشته شد و دو کودک دیگر نیز مجروح شدند. اگر این حادثه چند دقیقه زودتر اتفاق می‌افتاد دیوار بر سر صف دانش‌آموزان خراب می‌شد و تلفات بیشتری به‌بار می‌آورد.

دیروز عابرینی که از حوالی گود زنبورکخانه عبور می کردند صدای مهیبی شنیدند و به دنبال این صدا گردوخاک به هوا بلند شد و فریاد کوتاهی نیز به گوش رسیده این صدا و گردوخاک بر اثر فرو ریختن دیوار حمام باغ واقع در خیابان مولوی کوچه مسجد‌ حاج‌ابوالفتح در گود زنبورکخانه ایجاد شده بود و سه کودک که از پای دیوار عبور می کردند زیر آوار مانده بودند.

یکی از بچه‌ها مرد

جریان توسط عابرین به کلانتری و برزن 8 خبر داده شد و مأمورین برزن و کلانتری به محل آمده و مشغول خاک‌برداری برای نجات کودکان از زیر آوار شدند و بالاخره پس از ساعتی 3 کودک خردسال را که به شدت مجروح شده بودند از زیر آجر و خاک بیرون کشیدند و به طرف بیمارستان شیر و خورشید حرکت دادند.

کودکانی که زیر آوار مانده بودند یک دختربچه 10 ساله به نام عفت کشکولی شاگرد کلاس سوم دبستان دلشاد و سودابه رئیسی دوساله و منوچهر رئیسی 2 ساله بودند.

وقتی کودکان مجروح به بیمارستان رسیدند عفت کشکولی مرده بود دو کودک دیگر تحت درمان قرار گرفتند و حال منوچهر چندان بد نبود و از این جهت پس از معالجات مقدماتی به منزل منتقل گردید ولی چون سودابه به شدت مجروح بود در بیمارستان بستری گردید.

یگانه دختر من بود

مادر عفت کشکولی گفت من هفت سال پیش شوهر خود را که لحاف‌دوز بود از دست دادم تنها فرزندم عفت بود و من فقط به او دلخوش بودم دخترم را با یتیمی و دربدری بزرگ کردم و به مدرسه فرستادم و هزار آرزو برای او داشتم ولی دیروز به من خبر دادند که بچه‌ام زیر آوار رفته و مرده است.

یکی از اهالی محل درباره این حادثه گفت: چندین سال است که این حمام خون می کند و سال گذشته نیز سقف آن خراب شده و عده‌ای زیر آوار ماندند. امروز هم اگر چند دقیقه زودتر این دیوار خراب شده بود عده زیادی از شاگردان مدرسه اسلامی کاظمیه زیر آوار مانده بودند. نمی دانم چرا برای جلوگیری از کشته شدن مردم فکری نمی‌کنند. بعلاوه در نزدیکی این حمام کوچه‌ایست که روی آن طاق زده شده است و محل عبور و مرور عده زیادی از مردم و کودکان مدارس می باشد. طاق این کوچه هم خراب شده و امروز و فرداست که بر سر عابرین خراب می شود و باز هم عده‌ای را از بین می برند اما با وجود اینکه مامورن برزن وضع طاق این کوچه و حمام باغ را که 150 سال قدمت دارد می‌بینند فکری به حال ما نمی کنند.

به طوری که از بیمارستان شیر و خورشید کسب اطلاع شده است حال سودابه رئیسی نیز چندان مساعد نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

سخني كه بايد شنيد...
آخرین خبرها درباره پایگاه اینترنتی ما:
* بخش اس ام اس های ما: 09371942499 برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.
* آدرس جدید ما: www.irnewage.blogfa.com
* آدرس جدید ورودی ما:
newageinternational.co.cc و co.cc.عصرجدید
* آخرین خبرهای تغییرات فرکانس ها و کوچکترین جزئیات را در اینجا ببینید.
* عصر جدید گروهی کار می کند... (درباره گروه ما)
* به احترام ماه محرم، قسمت دانلودهای عصرجدید فعلا به روز نخواهد شد و فقط "اخبار" و "تغییرات فرکانس ها" به روز می شوند
* آدرس جدید ورودی ما: www.irnewage.tk