کار ما شاید این است. که میان گل نیلوفر و قرن پی آواز حقیقت بدویم
سهراب سپهري
اینترنت همراه - مودم edge

۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

فرمانده نیروی انتظامی: کروبی عامل بسیاری از تجمعات غیرقانونی است

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مهدی کروبی نامزد معترض به انتخابات جنجال برانگیر سال گذشته ایران را عامل "بسیاری از تجمعات غیر قانونی" دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس ، احمدی مقدم که امروز پنجشنبه 16-9-2010 در حاشیه دیدار با مدیران مرزبانی آذربایجان در جمع خبرنگاراسن سخن می گفت، درباره تجمع های هفته گذشته در مقابل منزل مهدی کروبی، گفت: "حدود 100 نفر شناسایی شدند اما اینطور نیست كه هر جا تجمعی شد پلیس اقدام به دستگیری تجمع كنندگان و برخورد با آنان كند."

منابع خبری اصلاح طلبان ایران گزارش داده بوند که هفته گذشته به مدت پنج شبانه روز، منزل مهدی کروبی به محاصره عوامل موسوم به "لباس شخصی" و شماری از نیروهای بسیج در آمده بود و در دو شب متوالی منزل وی مورد حمله این نیروها قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی ایران در ادامه سخنان خود گفت: "كروبی پیش از این خود در بسیاری از تجمعات غیرقانونی حضور یافته، فراخوان داده و عامل بسیاری از تجمعات غیرقانونی بوده است، اما وی را به این دلیل تا به حال بازداشت نكرده‌ایم."

مهدی کروبی دبیر کل حزب اصلاح طلب اعتماد ملی در یک سال اخیر، در بسیاری از راهپیمایی هایی که به مناسبت های مختلف برگزار می شد، شرکت کرده بود. او بارها در این راهپیمایی ها، در معرض حمله و ضرب و شتم نیروهای هوادار حاکمیت قرار گرفت.

اصلاح طلبان ایران معتقدند انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور که در آن محمود احمدی نژاد پیروز اعلام شد، شاهد تقلب های گسترده وسازمان دهی شده بود.

از همین رو رهپیمایی ها و تجمع های اعتراضی گسترده ای برگزار شد و بسیاری از راهپیمایی های رسمی در مناسب های مختلف به صحنه ای برای ابراز اعتراض ها تبدیل شد. این اعتراض ها اما توسط نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی سرکوب شد.

سردار احمدی مقدم افزود: ‌"پلیس در این زمینه تلاش می ‌كند تا از تنش و درگیری در چنین تجمعاتی جلوگیری كند و در نهایت اگر این افراد قوانین را رعایت نكردند پلیس با كمترین هزینه مشكل را برطرف كند. "

او همچنین تأكید كرد هنوز پرونده این تجمع از سوی دستگاه قضایی به نیروی انتظامی محول نشده هر چند نیروای انتظامی اطلاعات اولیه در این زمینه را به دستگاه قضایی ارائه كرده‌ است.

سردار احمدی مقدم گفت: "اگر دستگاه قضایی پرونده را محول كند، آن را تكمیل كرده و اطلاعات كامل‌تری ارائه خواهیم كرد."

او اظهار داشت: "مسئول حفاظت از مهدی كروبی افسر نیروی انتظامی است و در جریان این تجمعات مجروح شده است. وقوع چنین صحنه‌هایی مناسب نیست."

در جریان حملات هفته گذشته به منزل مهدی کروبی، سرتیم حفاظت از او زخمی شد. سپاه پاسداران ایران، پیشتر با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که حمله به منزل مهدی کروبی توسط عواملی که "خودسر" نامیده صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران با اشاره به اطلاعیه مهدی کروبی درباره حضور در رهپیمایی روز قدس گفت: "این افراد نباید رفتار تحریك آمیز داشته باشند، اینكه در آستانه روز قدس بیانیه می‌دهند و رفتار تحریك آمیز دارند بدون پاسخ نخواهد ماند."

در راهپیمایی روز قدس سال گذشته، حضور معترضان ایرانی که شعارهای غیر از شعارهای رسمی و حکومتی می دادند، بسیار مشهود و چشمگیر بود. از همین رو به نظر می رسد اصولگرایان ایران امسال تلاش کردند مانع از تکرار تجربه سال گذشته شوند.

احمدی مقدم افزود: "مسلما در چنین شرایطی عده‌ای نیز با هدف مقابله در مقابل منزل این افراد تجمع خواهند كرد. البته باید در برخورد با این جریان از مسیر قانونی اقدام شود نیازی به راه‌های دیگر نیست. پلیس آماده است تا اگر كسی منع قانونی دارد اقدام كرده و نیازی به برگزاری تجمع نیست."

حسین کروبی فرزند مهدی کروبی در گفت و گو با "العربیه نت" تاکید کرده بود که هدف از محاصره منزل پدری اش و حمله به آن، ممانعت از حضور این رهبر معترض در راهپیمایی روز قدس بود.

هیچ نظری موجود نیست:

سخني كه بايد شنيد...
آخرین خبرها درباره پایگاه اینترنتی ما:
* بخش اس ام اس های ما: 09371942499 برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.
* آدرس جدید ما: www.irnewage.blogfa.com
* آدرس جدید ورودی ما:
newageinternational.co.cc و co.cc.عصرجدید
* آخرین خبرهای تغییرات فرکانس ها و کوچکترین جزئیات را در اینجا ببینید.
* عصر جدید گروهی کار می کند... (درباره گروه ما)
* به احترام ماه محرم، قسمت دانلودهای عصرجدید فعلا به روز نخواهد شد و فقط "اخبار" و "تغییرات فرکانس ها" به روز می شوند
* آدرس جدید ورودی ما: www.irnewage.tk