کار ما شاید این است. که میان گل نیلوفر و قرن پی آواز حقیقت بدویم
سهراب سپهري
اینترنت همراه - مودم edge

۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

آهنگ "جون مادرت برقص" از حسین مخته و پویان


آهنگ "جون مادرت برقص" از حسین مخته و پویان
http://hablolmatin.persiangig.com/image/Weblog/Download%20logo.png

ویدئو و موسیقی "امشب می خوام" با صدای باند25


ویدئو و موسیقی "امشب می خوام" با صدای باند25 (25Band)

دانلود ویدئو (3GP)
حجم 4.5 مگابایت
دانلود صوتی (MP3 - 192 KB)
حجم 6 مگابایت
دانلود صوتی (MP3 - 320 KB)
حجم 8.5 مگابایت

دانلود موزیک های کریسمس


کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی: ننگ است که هر منتقدی در زندان باشد / به‌شدت با این دولت مخالفیم

ستار هدایتخواه و مصطفی کواکبیان نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در مناظره‌ای با موضوع «معیارها و مصداق‏های پیروان خط امام خمینی (ره)» که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و انجمن اسلامی دانشکده مدیریت اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز برگزار شد، شرکت کردند.

ستار هدایتخواه در آغاز مناظره با بیان این‌که «ملاک داوری پیروی از خط امام(ره) عمل افراد و گروه‏ها به خط امام راحل است» افزود: اگر معتقدیم امام گفتمانی در اندیشه‏های خود دارد که مبنا برای تببین موارد سیاسی امروز است، آن‌ها را می‏توان به چند مورد دسته‌بندی کرد و همچنین اگر امروز می‏گوییم یکی دیگر از اعتقادات‌مان فصل‌الخطاب بودن رهبر است، دلیل در این دارد که ایشان کنار امام بودند، امام را درک کرده‌اند و هم‌اکنون نیز از او تبعیت می‏کنند.

وی ادامه داد: ملاک قضاوت در مورد افراد، حال امروز آنان است و این‌که در گذشته چگونه بوده‏اند اهمیتی ندارد که برای سنجش آن‌ها باید به گفته‏های امام بازگشت و عملکرد آنان را با سیره امام مقایسه کرد.

وی با تشریح مبانی فکری و اصول اندیشه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اسلام گرایی یکی از خصوصیات بارز امام است که بارها گفته‏اند تمام تلاش
عدالت اهمیت خاصی در نظر امام دارد و این عدالت به معنای سهام عدالت نیست؛ بلکه به معنای واقعی آن است که عدالت سیاسی منتهی به انتخابات آزاد نیز شامل می‏شود.
و مجاهدت ما اسلام و تحقق عینی آن بوده و همچنین باور به کارآمدی و پاسخگویی دین در زندگی روزمره بشر در اندیشه ایشان تجلی واقعی دارد.
این نماینده مجلس اصل ولایت فقیه را یک اصل محوری در اندیشه‌های امام(ره) خواند و تصریح کرد: این اصل در عرصه حکومت و اداره جامعه دارای اهمیتی خاصی در اندیشه‏های امام بوده است و از دیگر اصل‏های اندیشه‏ای امام مردم‌گرایی به معنی واقعی نه معنایی که امروز از آن به عنوان دموکراسی یاد می‌شود، استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان در سراسر دنیا، وجوب حفظ نظام و قانون‌مداری می‏توان نام برد.

مصطفی کواکبیان نیز در این مناظره با بیان این‌که «اعتقاد زیادی به حضور در دانشگاه‏ها دارم» گفت: دانشجویان فعال و پرنشاط منتقد از دانشجویان بی‌حال و بی‌رمق بسیار ارزشمندتر هستند و افتخار می‏کنم که به عنوان یک عضو کوچک در فراکسیون دانشگاهی مجلس شورای اسلامی در خدمت دانشجویان باشم.

وی افزود: مهمترین شاخصه پیروی از خط امام اعتقاد و التزام به مکتب سیاسی امام(ره) است زیرا معتقدم ایشان یک مکتب سیاسی داشت و همه این‌ها را باید با هم دید نه این‌که مانند برنامه‌ شاخص بخش‌هایی از حرف‌های امام را برای برخورد با مخالفان انتخاب کرد؛ زیرا یک‌جانبه‌نگری تضعیف مکتب امام است؛ مکتب امام را با همه جوانب باید دید.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: بخشی از مکتب امام، جمهوریت در مکتب سیاسی ایشان است که این بخش گاهی در سطح رسانه‌های رسمی کمتر مطرح می‏شود، بحث مردم‌سالاری به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های امام است.

وی افزود: امام(ره) همواره به مردم و حاکمیت نظر مردم اعتقاد داشتند و مجلس را به عنوان یکی از شاخصه‌های اعمال نظر مردم در حکومت، راس امور خواندند و اگر عده‌ای غیر این را بگویند، قطعا این افراد از خط امام خارج شده‌اند در حالی که امام حتی به نمایندگان پاپ که برای آزادی گروگان‏های سفارت آمریکا به ایران آمدند گفتند درست است، ما اختیار
معتقدم اصلاح‌طلب در چارچوب قانون اساسی، خط امام و اسلام هستیم و به همین دلیل هم به‌شدت با این دولت مخالفیم.
داریم اما تابع حرف مجلس به عنوان نماینده مردم هستیم.

وی یادآور شد: امام برای آزادی و حقوق بشر بسیار تلاش کرد که در فرمان هشت ماده‏ای، ایشان نوین‌ترین ابزار برای رعایت حقوق بشر و آزادی‌های مردم ارائه دادند. همچنین در بحث حاکمیت قانون، اگر کسانی که قانون را دور می‏زنند و ادعای خط امام دارند، بدانید که دروغ می‏گویند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بحث شریعت نیز برای امام دارای اهمیت خاصی است و این‌که فردی حکم شرعی می‏دهد و علیه مراجع موضع می‏گیرد امام کاملا آن را رد کرده است. عدالت نیز اهمیت خاصی در نظر امام دارد و این عدالت به معنای سهام عدالت نیست؛ بلکه به معنای واقعی آن است که عدالت سیاسی منتهی به انتخابات آزاد نیز شامل می‏شود.

ستار هدایتخواه نیز با بیان این‌که «اعتقاد نداریم به اندیشه امام تبعیض‌آمیز نگاه شود» افزود: امام راحل معصوم نیستند؛ بلکه اعتقاد داریم ایشان اسلام‌شناس هستند و تجلی عینی اسلام بودند. نمی‏خواهم از صدا و سیما دفاع کنم اما سوال این است که ایراد برنامه شاخص چیست؟ در شاخص دیدگاه امام در رابطه قانون، مردم، استکبار و عدالت ارائه شده است اما قطعا گزینشی باید عمل کرد زیرا نمی‏توان همه را به صورت یکجا ارائه داد.

وی ادامه داد: تفکیک جمهوریت و اسلامیت در اندیشه امام جایگاهی ندارد؛ زیرا امام(ره) معتقد است اسلام در متن خودش توجه به رای و جایگاه مردم دارد و تقابل جمهوریت و اسلامیت یک انحراف بوده که عده‏ای آن را ایجاد کرده‏اند و در اندیشه امام جایگاهی ندارد. دیگر این‌که مردم‌سالاری با مردم‌سواری تفاوت دارد و کسانی که می‏خواهند به اسم مردم به قدرت برسند و بعد مردم را فراموش کنند همان‌طور که آقای حجاریان پس از به قدرت رسیدن به نام دانشجو، گفتند، بهتر است دانشجویان
شعار استکبارستیزی می‏دهند در حالی که ده‏ها مورد وجود دارد که عزت ملی زیر سوال رفته است. باید در منطق بین‌الملل به کسی سلام کنیم که به ما علیک بدهد. نه این‌که نامه بنویسیم و جواب ندهند. نه این‌که از جلسه سخنرانی ما خارج شوند. این‌که دارید استکبارستیزی می‏کنیم باید نتیجه را دید. مسأله این است که می‌توانیم هم انرژی هسته‌ای داشته باشیم و هم قطعنامه علیه ما صادر نشود.
بروند کار تئوریک کنند و کاری به کار سیاست نداشته باشند. آقایان بعد از رسیدن به قدرت به‌جای رسیدن به مسائل اصلی توده‏های مردم و پابرهنه، بحث‏هایی که متعلق به روشنفکران برج عاج نشین غرب‌زده بود به عنوان مسائل اصلی مردم در دوران اصلاحات مطرح و رسیدگی به مسائل اصلی مردم را فراموش کردند.

وی با بیان این‌که «مجلسی در راس امور است که به حقوق قانونی خود پایبند باشد و قاطی زدوبندهای رایج نشود» تصریح کرد: مجلس ششمی که در مقابل حقوق مردم کوتاه می‏آید و به لایحه الحاق کنوانسیون غیراخلاقی رای دادند و مجلس هشتمی که خودش می‏آید به طرحی که برای نظارت بر خودش است رای نمی‌دهد با رفتار خودش از جایگاه راس امور بودن پایین می‏آید. بارها گفته‌ام مجلس از لحاظ حقوقی در راس امور است اما از نظر اجرایی، قدرت اجرایی در دست دستگاه اجرایی است.

این نماینده مجلس از کواکبیان پرسید: اگر شما اعتقاد دارید مجلس و نظر مردم در راس امور است و باید خواسته مردم مورد توجه قرار بگیرد چرا در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به رای مردم تمکین نکردند؟ مگر این 40 میلیونی که در انتخابات شرکت کرده بودند را از خارج از کشور آورده بودند؟ در همین یک‌ساله اخیر تخلفاتی که از قانون اساسی صورت گرفته را ببینید، چرا شما مدعیان پیروی از خط امام در برابر این بی‌قانونی‌ها موضع گیری نکردید؟ در زمینه استقلال ملی نیز در زمینه هسته‌یی در دولت اصلاحات بارها از حقوق مردم کوتاه آمدند؟

وی ادامه داد: بیت امام صرفا به دلیل این‌که بیت امام هستند تقدسی ندارند؛ بلکه مادامی که پایبند به آرمان‏ها و ارزش‏های امام باشند قابل احترام هستند و اگر کسی از بیت امام از این مسیر منحرف شود سیره خود امام می‏گوید مقابل این فرد باید ایستاد. سوال این است که چرا در مقابل اهانت‏هایی که در دوران اصلاحات به امام شد ساکت ماندند؟

وی سپس به قرائت بخشی از سیره امام خمینی(ره) درباره آزادی پرداخت.

کواکبیان نیز با بیان این‌که «با جریانی که می‏خواهد براندازی کند و اپوزیسیون اصل نظام شود مخالف هستم» در عین حال گفت: معتقدم اصلاح‌طلب در چارچوب قانون اساسی، خط امام و اسلام هستیم و به همین دلیل هم به‌شدت با این دولت مخالفیم.

وی افزود: شعار استکبارستیزی می‏دهند در حالی که ده‏ها مورد وجود دارد که عزت ملی زیر سوال رفته است. باید در منطق بین‌الملل به کسی سلام کنیم که به ما علیک بدهد. نه این‌که نامه بنویسیم و جواب ندهند. نه این‌که از جلسه سخنرانی ما خارج شوند. این‌که دارید استکبارستیزی می‏کنیم باید نتیجه را دید. مسأله این است که می‌توانیم هم انرژی هسته‌ای داشته باشیم و هم قطعنامه علیه ما صادر نشود.

هدایتخواه با انتقاد از سیاست‌های هسته‌‌ای در دوران اصلاح‌طلبان افزود: جهت‌گیری جریان اصلاحات علیه خط امام بود و این‌که می‏گویند چرا علیه ما قطعنامه صادر شده است خود امام راحل فرمودند بر مواضع حق و عدالت‌طلبانه خود ایستادگی کنید حتی اگر شما را به دار بکشند. امروز
این‌گونه که دوستان در مورد دوستداران اصلاحات بحث می‏کنید و آن‌ها را برانداز و ضد دین می‏خوانید به تعبیر و آمار خودتان یعنی 14 میلیون نفر در این کشور علاقه‌مند به اصلاحات هستند و همه این‏ها برانداز نظام هستند.
حرف‌مان را در دنیا می‏زنیم و حتی همین نامه‏هایی که ایشان می‏گویند جواب نداده‌اند بر افکار عمومی دنیا تاثیر گذاشته است و مردم دنیا حرف ما را می‏فهمند و تاثیر می‏پذیرند و این یعنی همان دیپلماسی عمومی. حالا اگر سرکردگان استکبار توان شنیدن حرف‏های حق ما را ندارند و از جلسه خارج می‏شوند ایرادی ندارد، مهم این است که ما در مجامع جهانی حرف خود را زده و تاثیرگذار بوده‏ایم.

کواکبیان پاسخ داد: در دوره اصلاحات هیچ قطعنامه‏ای علیه ایران صادر نشد. البته اعتقادم این است که استکبار جهانی با اصل نظام اسلامی مخالف است ولی می‏توانیم هزینه‏ها را تا آن‌جا که می‏توانیم به نفع منابع ملی کاهش دهیم. این‌گونه که دوستان در مورد دوستداران اصلاحات بحث می‏کنید و آن‌ها را برانداز و ضد دین می‏خوانید به تعبیر و آمار خودتان یعنی 14 میلیون نفر در این کشور علاقه‌مند به اصلاحات هستند و همه این‏ها برانداز نظام هستند و تا حرف می‏زنی می‏گویند اکبر گنجی!

وی گفت: برخی می‏خواهند همانگونه که در دنیا ایران‌هراسی راه افتاده، در ایران نیز اصلاحات هراسی ایجاد کنند. اصلاحاتی که ما می‏گوییم قطعا با اصلاحات اکبر گنجی متفاوت است، اما در جریان اصول‌گرایی نیز علی مطهری، احمد توکلی، رحیم مشائی، محمدرضا رحیمی و احمدی‌نژاد همه اصولگرا هستند که اعتقادات آنان بر همه روشن است.

هدایتخواه هم گفت: می‌گویند برای حفظ منافع خودشان حقوق مردم را زیر پا گذاشتند و این‌که تصور می‌کنند اگر در برابر استکبار کوتاه بیاییم هزینه کمتری دارد بر خلاف اندیشه امام(ره) است و این بود که غربی‏ها اعلام کردند شاگردان ما در ایران شش لول‌ها را به سمت ولایت فقیه نشانه رفته‌اند. ماهیت استکبار را به خوبی باید شناخت که در کوچترین مسائل ما می‏خواهند دخالت کنند.

وی با بیان این‌که «می‏گویند اصلاحات فقط اکبر گنجی نیست، منم می‏گویم بله فقط او نیست اما نام می‏برم اصلاحات کیست؟» گفت: اصلاحات سید محمد خاتمی است که با جورج سورس و طراحان براندازی نشست می‏کند و کیست که نداند یکی از سران سه گانه فتنه 88 خاتمی بوده است.

وی در پاسخ به شعار حمایتی دانشجویان افزود: شما حق دارید به هر کس که دوست دارید درود بفرستید اما روز قیامت هرکس با هرکسی که دوست دارد
برخی می‏خواهند همانگونه که در دنیا ایران‌هراسی راه افتاده، در ایران نیز اصلاحات هراسی ایجاد کنند.
محشور می‏شود.

این نماینده مجلس سپس با نام بردن از «عطاءالله مهاجرانی، بهزاد نبوی، موسوی خوئینی، عبدالله نوری و محمدرضا خاتمی» از آنان به عنوان «سران اصلاحات» به‌شدت انتقاد کرد و گفت: منظور من سران اصلاحات است و روی سخن من با عامه مردم نیست و همان مردمی که در انتخابات 88 به این جریان رای دادند، قطعا امروز از رای خود بر گشته‌اند.

هدایتخواه با خواندن بخشی از نامه امام راحل(ره) به آیت‌الله منتظری، تصریح کرد: امام به آقای منتظری تذکر دادند که بیت ایشان محفل ضد انقلابان نباشد، اما آیا پس از رحلت امام بیت منتظری محل منافقان نشد؟ ایشان از مواضع خود عدول کردند؟

کواکبیان هم گفت: آقای هدایتخواه شما به عنوان ولایت‌مدار همان نامه تسلیت مقام معظم رهبری برای رحلت ایشان را می‌خواندید تا نخواهیم بحث‏های چندین سال پیش را کنیم اما ظاهرا شما تابع حسین‌آقا هستید که بحث جورج سورس را پیش می‏آورید زیرا به منابع صهیونیستی اطمینان دارید اما به فردی که 8 سال رییس‌جمهور این کشور بوده، نه.

وی افزود: دانشجویان یک یادداشت به من داده‏اند که تو خودت خائن هستی و اگر اصلاح‌طلب واقعی بودی الان باید در زندان باشی. اما می‏گویم؛ من مشی اعتدالی خودم را دارم ولی بسیاری در مجلس صریحا گفتند که نمی‌گذاریم در عرصه سیاسی بمانی.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم نظام را ما به وجود آورده‌ایم و زندگی خود را پای آن گذاشته‌ایم و این ننگ است که هر منتقدی در زندان باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: برخی فکر می‏کنند هرچه را که تشخیص دادند بقیه هم، همه به دنبال آن‌ها به یک سمت بروند که باید گفت این روحیه انحصارطلبی را کنار بگذارند یا این‌که بروند با جندالله، سلطنت‌طلب‌ها و انجمن پادشاهی رقابت کنند، اما بدانند که اصلاحات واقعی زنده‌تر از قبل ادامه حیات می‏دهد.

مجری مشهور سیما: اجازه جسارت و چالش در مصاحبه با رئیس‌جمهور را به ما نمی‌دهند

حیدری در رابطه با عملکرد ضعیف و عدم جسارتش در مصاحبه با مقامات از جمله با رئیس‌جمهوری، گفت که به او اجازه جسارت و چالش در چنین مصاحبه‌هایی داده نمی‌شود: «ببینید این به همان چارچوب‌های رسانه‌ای بر می‌گردد. من اگر چه اعتقادی به این کار ندارم اما مجبورم آنها را رعایت کنم مخاطب قدرت انتخاب و شعور دارد….محورهای مصاحبه با رئیس‌جمهور بین دفتر ارتباطات ریاست‌جمهوری و سازمان صدا و سیما هماهنگ می‌شود.»

مرتضی حیدری در گفت‌وگویی ضمن اعلام نظرات خود در مورد اجرای گفت‌وگوهای سیاسی در تلویزیون، نکات جالب و مکتومی را در این زمینه، مورد اشاره قرار داده است.

حیدری در این گفت‌وگو با اشاره به مناظره‌های انجام شده در انتخابات ریاست‌جمهوری از برگزاری آنها حمایت کرده و از تداوم‌شان در آینده خبر داده است. وی در این زمینه گفته: (مناظره‌ها)حتماً، حتماً باید وجود داشته باشند. بسیار مفید و لازم هستند. حتی باید بیشتر، بازتر و گسترده شوند، هم میان کاندیداها و هم میان طرفداران آنها، حتی به‌طول چند ماه؛ هر چه بیشتر بهتر.

حیدری در پاسخ به سوال ماهنامه مدیریت ارتباطات در رابطه با ضعف مجریگری در مناظره‌ها و نقش‌آفرینی ضعیف مجری، تاکید کرده است که به‌نظر می‌رسید مجری برنامه‌ها اجازه نداشت چندان در فرایند مناظرات دخالت کند.

وی با قبول اینکه در دنیا مجری‌ها نقش فعال‌تری در مناظرات دارند، افزوده است: اما باید دید که مجری اجازه دخالت داشت یا خیر؛ من بعید می‌دانم که ایشان چنین اجازه داشتند.

حیدری در پاسخ به سوالی در رابطه با عملکرد ضعیف و عدم جسارتش در مصاحبه‌هایی که با مقامات از جمله با رئیس‌جمهوری، دلیل این مسأله را به چارچوب‌های رسانه ربط داده و تلویحا گفته است که به او اجازه جسارت و چالش در چنین مصاحبه‌هایی داده نمی‌شود.

وی در این زمینه پاسخ داده: ببینید این به همان چارچوب‌های رسانه‌ای بر می‌گردد. من اگر چه اعتقادی به این کار ندارم اما مجبورم آنها را رعایت کنم. من شخصاً معتقدم که نه به صلاح مصاحبه‌شونده، نه به صلاح مصاحبه‌کننده و نه به صلاح رسانه است که مصاحبه‌ها صورت خیلی رسمی و خشک و تبیینی و تمجیدی داشته باشد، چون در مخاطب احساس بدی ایجاد می‌کند.

این مجری افزوده است: مخاطب وقتی زمان اختصاص می‌دهد تا یک برنامه را نگاه کند دلش می‌خواهد پاسخ سؤالاتش را بگیرد و ابهامات ذهنی خودش را برطرف کند. او به هیچ وجه راضی نیست که دو نفر بنشینند از همدیگر تعریف کنند. مخاطب که اساساً وقت اضافه ندارد؛ ضمن اینکه قدرت انتخاب و شعور دارد. حداقل به لحاظ شکل ظاهری هم که شده باید چاشنی چالش و طرح ابهامات وجود را داشته باشد. به‌نظر من مصاحبه کاملاً باید به شکل صریح و شفاف باشد. ابهامات باید طرح شوند و پاسخ‌ها باید گرفته شوند. به هیچ وجه موافق نیستم که مصاحبه‌ها تبیینی و تمجیدی باشد که البته متأسفانه گاهی اینگونه است. به نظر من این یک ضعف است. بیشترین ضرر را هم در این میان رسانه می‌کند،چون مخاطبانش را از دست می‌دهد.

حیدری در ادامه با اشاره به موضوع مصاحبه‌های رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرده است که محورهای مصاحبه با رئیس‌جمهوری بین دفتر ارتباطات ریاست‌جمهوری و سازمان صدا و سیما هماهنگ می‌شود و مصاحبه کننده بر اساس محورهای تعیین شده به گفت‌وگو با ایشان می‌پردازد.

حیدری در جایی از گفت‌وگو با تأیید این سخن که در تلویزیون جلوی ستاره شدن او را گرفته‌اند، در مورد کاهش حضورش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری و محدود شدن دخالتش در محتوا و موضوعات گفته است: بله، این اتفاق افتاد. من واقعاً نمی‌دانم این تصمیم سازمانی بود یا سلیقه‌ای یا هر چیز دیگری یا با چه نیتی، اما به نظرم لزوماً زیاد دیده شدن به معنای محبوبیت بیشتر نیست. مهم این‌ است که هر وقت هستید، در حد توان، قوی، عالی و موفق ظاهر شوید. می‌دانید که من همیشه صریح حرف می‌زنم و اهل تعارف نیستم. من نزدیک هفت سال (بیش از ۲۵۰۰ شب بدون یک شب توقف) آن برنامه را به تنهایی اجرا کردم و از این موضوع خودم خیلی راضی هستم. امیدوارم بیننده‌ها هم راضی باشند. اگر هم امکان داشت، همچنان ادامه می‌دادم.

وی تاکید می‌کند: من عاشق برنامه گفت‌وگوی ویژه هستم و آن را مثل فرزند خود می‌دانم. هیچ‌کس به اندازه من برای این برنامه زحمت نکشیده و هیچ‌کس هم به اندازه من آن را دوست ندارد. من عمیقاً مدیون گفت‌وگوی ویژه خبری هستم اما جدا از این مباحث، یک اصل حرفه‌ای وجود دارد و آن اینکه اصولاً یک برنامه تلویزیونی باید به مجری آن شناخته شود. رسانه باید مجری ستاره داشته باشد؛ مجری ستاره می‌تواند بیننده جذب کند، می‌تواند اعتمادسازی کند، می‌تواند در بحران‌ها کمک حال رسانه باشد و می‌تواند میلیون‌ها بیینده را پای تلویزیون بنشاند. وی گفته است برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری را با هیچ کاری از جمله وزارت یا نمایندگی مجلس معاوضه نمی‌کند.

قطعی اینترنت و کاهش سرعت آن با زندگی کاربران ایرانی عجین شده است

کاهش سرعت و گرانی قیمت اینترنت از مباحثی است که در بوته نقد کارشناسان قرار دارد و هراز چندگاهی اخباری درباره اختلال و قطعی این ارتباط به گوش می‌رسد که همواره با واکنش مسئولان روبه‌رو بوده است.

مشکل قطعی اینترنت و کاهش سرعت آن تا حدی با زندگی کاربران ایرانی عجین شده که قطعی‌های مقطعی و کوتاه آنچنان که باید تاثیری
سرعت خطوط اینترنت در کشوری مانند کره جنوبی 4 هزار برابر بیشتر از سرعت اینترنت در کشور ما است و بعضی کشورها مانند سنگاپور پهنای باند یک گیگا - هزار مگابیت در ثانیه - یعنی 200 هزار برابر بیشتر از آنچه که امروز ما در منزل داریم را در برنامه دارند.
بر امور روزمره آنها ندارد. همچنین کاهش هرچند وقت یکبار قیمت پهنای باند نیز آن‌طور که باید برای مصرف‌کنندگان نهایی اینترنت ملموس نبوده و تفاوتی در به‌کارگیری این پروتکل ارتباطی از سوی آنها ندارد.

قطعی مسیرهای ارتباطی موضوع تازه ای نیست و هر از چند گاهی ارتباط کابل‌های دریایی و زمینی به دلایلی همچون گیرکردن لنگر کشتی، پاره شدن کابل توسط کوسه‌ها و یا حفاری وزارتخانه‌هایی چون راه و نیرو اتفاق می‌افند.

گرانی قیمت اینترنت هم موضوع جدیدی نیست و با وجودی که مسئولان هرچند وقت یک‌بار نسبت به کاهش قیمت پهنای باند برای عرضه کنندگان اینترنت اقدام می‌کنند اما به‌دلایل متفاوتی همچون وجود ضوابط برای بهره‌گیری این تخفیفات و یا درصد کم تخفیف‌های درنظر گرفته شده و یا حتی کم‌فروشی شرکت‌های اینترنتی، مصرف‌کننده نهایی از این قیمت عادلانه بی‌نصیب می‌ماند و مجبور است اینترنت را با قیمتی بسیار بیشتر از دیگر کشورها دریافت کند.

با وجود برخی ادعاها در مورد بروز اختلال در شبکه اینترنت کشور در روزهای اخیر مدیرکل مهندسی عملیات شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که در هفته گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت هیچگونه اختلالی در شبکه اینترنت بین‌الملل و بین استانی نداشته است و هرگونه اختلالی در این باره را تکذیب کرد.

حسن کریمی با بیان اینکه فقط حوزه شبکه بین استانی و بین‌الملل در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت است تاکید کرد: هرگونه
استفاده از اینترنت به‌حدی در جهان فراگیر شده که کشورهای مختلف سالانه میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای دستیابی به این فناوری انجام می‌دهند و از طریق آن نیز میلیونها شغل تعریف می‌شود.
اختلال احتمالی که درشبکه‌های برخی از شرکت‌های اینترنتی و یا شرکت‌های مخابراتی استانی رخ می‌دهد ارتباطی به شرکت ارتباطات زیرساخت ندارد.

وی در پاسخ به برخی اخبار مبنی‌بر میزان ریزش بسته‌های اطلاعاتی از 26 تا 56 درصد در نقاط مختلف کشور تصریح کرد: اصولاً شبکه‌ای که بالای 5 درصد ریزش بسته‌های اینترنتی داشته باشد عملا از کار افتاده و ارتباط از بین می‌رود، آنگاه چگونه امکان دارد شبکه در حال کار 56 درصد ریزش بسته‌های اینترنتی داشته باشد.

کاهش تعرفه پهنای باند تأثیری در کاهش قیمت اینترنت کاربران نداشت

در همین حال کریمی در مورد انتشار برخی اخبار مبنی بر تامین ظرفیت ارتباطی از طریق ماهواره نیز به مهر گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت هیچگونه ظرفیتی را از طریق ماهواره تأمین نمی‌کند و تمامی ظرفیتهای اینترنت موردنیاز کشورمان را از طریق فیبرنوری تأمین می‌کند.

وی در مورد قیمت اینترنت در ایران نیز اینگونه توضیح داد: تنها 20 درصد هزینه ای که کاربران اینترنت می پردازند مربوط به پهنای باند اینترنت زیرساخت است و 80 درصد آن هزینه‌های مربوط به شرکتهای فراهم کننده اینترنت است.

این مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد که این شرکت
در شرایط فعلی وجود اینترنت امن و در دسترس، بیشتر از نیاز به دیگر سرویس‌ها احساس می‌شود چرا که کارشناسان معتقدند که پهنای باند اینترنت در هر کشور رابطه مستقیم با افزایش درآمد ناخالص ملی دارد و به همین دلیل امروزه هر کشوری که پهنای باند بیشتری در اختیار داشته باشد توسعه یافته‌تر و موفق‌تر است.
چند سال پیش 20 درصد هزینه اینترنت را برای شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت کاهش داد اما عملاً هیچ تأثیری در کاهش هزینه‌های اینترنت کاربران نداشته است.

یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر در دنیا کاربر اینترنت هستند

به گزارش مهر، اینترنت در حالی در کشور ما همچنان با مشکلات ابتدایی چون قیمت و سرعت دست به گریبان است که بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر در دنیا کاربر اینترنت هستند و به جرات می‌توان گفت 32 درصد جمعیت فعال دنیا روزانه از طریق اینترنت به انجام تمامی امور خود اقدام می‌کنند.

صرفنظر از میزان دسترسی فعلی اینترنت در جهان، میزان رشد این پدیده بین سال‌های 2000 تا 2008 در برخی کشورها بسیار جالب توجه است. برای مثال ضریب رشد اینترنت در کشور الجزایر 6 هزار و 900 درصد، کنگو 46 هزار درصد و سومالی 49 هزار درصد اعلام شده که این توسعه با هیچ صنعتی قابل مقایسه نیست.

توجه به این نکته نیز مهم است که سرعت خطوط اینترنت در کشوری مانند کره جنوبی 4 هزار برابر بیشتر از سرعت اینترنت در کشور ما است و بعضی کشورها مانند سنگاپور پهنای باند یک گیگا - هزار مگابیت در ثانیه - یعنی 200 هزار برابر بیشتر از آنچه که امروز ما در منزل داریم را در برنامه دارند.

استفاده از اینترنت به‌حدی در جهان فراگیر شده که کشورهای مختلف سالانه میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای دستیابی به این فناوری انجام می‌دهند و از طریق آن نیز میلیونها شغل تعریف می‌شود.

در شرایط فعلی وجود اینترنت امن و در دسترس، بیشتر از نیاز به دیگر سرویس‌ها احساس می‌شود چرا که کارشناسان معتقدند که پهنای باند اینترنت در هر کشور رابطه مستقیم با افزایش درآمد ناخالص ملی دارد و به همین دلیل امروزه هر کشوری که پهنای باند بیشتری در اختیار داشته باشد توسعه یافته‌تر و موفق‌تر است.

واکنش به تحدید احزاب منتقد;موسوی تبریزی:مجوز فعالیت مجمع مدرسین،امضای وزیر کشور وقت را دارد

موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه‌ علمیه قم به سخنان دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان این‌که در زمان درخواست مجوز فعالیت از سوی مجمع محققین و مدرسین، پس از استعلام انجام شده، حوزه علمیه قم با صدور مجوز گروه‌های سیاسی منتسب به این حوزه با عناوین مدرس و محقق و… مخالفت کرده است، پروسه اخذ مجوز از سوی این مجمع را دارای تردید دانست.

آیت‌الله موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه‌ علمیه قم نیز در واکنش به این اظهارات، گفت: در حوزه‌ علمیه‌ قم مرجعی وجود ندارد که بخواهد بگوید فلان حزب با فلان اسم ثبت بشود یا نه. اگر هم کسی چنین نظری را گفته مخالفت شخصی بوده که مخالفت شخصی جایگاهی ندارد.

وی افزود: عده‌ای دوست ندارند در برابر جامعه مدرسین، مجمع مدرسین وجود داشته باشد؛ بنابراین چنین حرف‌های نادرست و هوایی را می‌زنند.

وی تصریح کرد: تنها مرجع تصمیم‌گیری و بررسی مجوز احزاب، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است و وزیر کشور هر زمان که باشد مجوز حزب یا مجمع را امضا می‌کند و مجوز مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به امضای وزیر کشور آن زمان رسید.

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین یادآور شد: برخی اعضای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پیش از این نیز چنین بحث‌هایی را مطرح کرده بودند، اما به نتیجه‌ای نرسیدند.

محمود عباس‌زاده مشکینی نیز پیش از این گفته بود: پروسه اخذ مجوز از سوی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم محل تردید و شبهه است و به نظر من لازم است از نظر حقوقی و کارشناسی این موضوع بررسی شود.

سرقت وسایل دفتر پلمپ شده مهدی کروبی علیرغم نظارت نهادهای امنیتی

بنا به گزارش منابع خبری، گروهی از لباس شخصی ها، دو هفته پیش با ورود به دفتر مهدی کروبی، که از ١۵ ماه پیش پلمب شده است، تمامی وسایل آن دفتر را به سرقت برده و با وجود تحویل آن افراد به وزارت اطلاعات، تاکنون این نهاد امنیتی، پاسخی در خصوص ماهیت این اقدام و هویت سارقین و نیز محل انتقال وسایل سرقتی، ارائه نکرده است.

به گزارش سحام نیوز، در روز ۱۷شهریور ۱۳۸۸ دفتر کار مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی توسط نهاد های امنیتی پلمپ شد. نیروهای امنیتی در حالی در این روز به این دفترحمله کردند که روز قبل از آن مذاکراتی میان آقای کروبی و نمایندگان قوه قضائیه در خصوص مدارک، اسناد و فیلم های تجاوزها و رسیدگی به این ادعا برقرار شده بود و اسناد در اختیار آن نمایندگان قرار گرفته بود.

به یکباره نیروهای امنیتی به این دفتر یورش برده و کارکنان و شخص آقای کروبی را از آنجا خارج می کنند. این درحالی بوده است که حتی به آقای کروبی و مسئول دفتر ایشان اجازه ندادند که مدارک و وسایل شخصی ایشان را همچون شناسنامه و کارت ملی و دسته چک و غیره را با خود بردارند و از ساختمان خارج کنند.

بر اساس گزارش سحام نیوز ، از آن روز تاکنون این دفتراستیجاری پلمپ بوده وعلیرغم پایان یافتن مدت اجاره این ساختمان در اردیبهشت ماه سال جاری، هنوز از سوی نهادهای قضایی به صاحبش تحویل نگردیده است. آقای کروبی بارها در مصاحبه ها گفته بودند که این ساختمان استیجاری است و باید به صاحبش بازگردانده شود و این رفتار نهادهای قضایی برخلاف شرع و اخلاق و قانون است.

اما ماجرای این دفتر به همین جا ختم نمی شود. دو هفته قبل در ساعات اولیه صبح، گشت انتظامی به طور اتفاقی متوجه توقف۲وانت بار مقابل این دفتر گردید که افرادی در حال تخلیه این ساختمان پلمپ شده بودند. ماموران انتظامی به این افراد مشکوک می شوند و از آنان توضیح می خواهند. یکی از سارقین خود را نماینده آقای کروبی معرفی می کند و با بیرون آوردن شناسنامه و کارت ملی آقای کروبی از جیب خود و نشان دادن آن به مامور نیروی انتظامی قصد تایید ادعای خود را داشته است.

اما نیروی انتظامی با اطلاع از پلمپ بودن ساختمان توجیه این افراد را نمی پذیرد و آنان را دستگیر و به پلیس امنیت منطقه شمیران منتقل می کند. بلافاصله پلیس امنیت جهت روشن شدن ماجرا در تماسی تلفنی، صحت ماجرا را از آقای کروبی جویا می شود که ایشان با اظهار تعجب، از وقوع چنین حادثه ای اظهار بی اطلاعی نمودند. نکته قابل توجه اینجاست که هنگاهی که نماینده ای از طرف آقای کروبی در پلیس امنیتی حضور می یابد، سارقین بدون ذره ای نگرانی و ترس و با اعتماد بنفس کامل با وی روبرو می شوند! نماینده آقای کروبی خواستار روشن شدن ماجرا می شود و پلیس امنیت این افراد را تحویل وزارت اطلاعات می دهد. لیکن از آن روز تاکنون این نهاد امنیتی پاسخی در خصوص ماهیت این اقدام و هویت سارقین و نیز محل انتقال این وسایل سرقتی، ارائه ننموده است.

لازم به توضیح است از جمله اقلام سرقتی از این ساختمان می توان به مقدار زیادی مواد غذایی که برای ماه رمضان آن سال تهیه شده بود و نیز میزان قابل توجهی وسایل دفتری همچون میز، مبل، یخچال،فرش و دوربین فیلم برداری وغیره که در آن زمان در دفتر موجود بوده است اشاره نمود که تمامی این اموال توسط این افراد به سرقت رفته است.

حال سوال اصلی اینجاست که چگونه می شود تمام وسایل ساختمانی با این درجه از اهمیت که تحت شدیدترین تدابیر امینتی بوده است توسط افرادی به ظاهرعادی مورد دستبرد قرار گیرد؟ و چرا اکنون پس از ۱۵ روز از وقوع این حادثه، وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی در این خصوص سکوت کرده اند و توضیحی در مورد سارقین و اهداف آنان ارائه نمی دهند.

سکوت در برابر موج دوم آلودگی هوا

ه باد و باران به کمک تهران آلوده می‌آیند و نه مسوولان. از سه‌شنبه همین هفته، میزان آلودگی هوا به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیشتر می‌شود، هرچند که تا پیش از این هم هوای تهران در وضعیت مناسبی نبوده، اما انگار مسوولان بیشتر از تهران به آلودگی عادت کرده‌اند.

به گزارش جام جم آنلاین حالا که کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوا هم جلسه‌ای تشکیل نمی‌دهد این شبهه بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شود که تنها وظیفه این کمیته به اعلام تعطیلی مدارس و ادارات محدود شده است.

انگار همین دیروز بود، دو هفته پیش را می‌گوییم، وقتی آلودگی هوای تهران در شرایط هشدار قرار گرفت و در برخی مناطق تا حد اضطرار هم پیش رفت.

آن روزها وقتی تعداد بیماران قلبی و تنفسی بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس افزایش یافت و آلودگی هوا به حدی رسید که هاله گردوغبار خاکستری رنگ تماشای برج میلاد را از شهروندان تهرانی گرفت، آن وقت بود که دیگر جایی برای پنهان‌کاری در خصوص افزایش آلودگی هوای تهران باقی نماند.

آن وقت بود که سازمان‌های مسوول از استانداری گرفته تا محیط زیست و شهرداری به تکاپو افتادند تا با تعطیلی‌های پی‌درپی، کاهش ساعت کار ادارات دولتی و افزایش محدودیت‌های ترافیکی از آلودگی هوای تهران بکاهند.با وزش اولین باد و بارش نه چندان طولانی باران بر آسمان تهران آلودگی هوا از شرایط هشدار خارج شد و درست از آن زمان بود که همه چیز به حالت اول بازگشت.

حالا ازآن روزها حدود ۲ هفته می‌گذرد و بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آن زمان تاکنون هنوز هم شاخص آلاینده‌های ذرات معلق و آلودگی هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد، اما انگار دیگر این موضوع نگرانی هیچ مسوولی را بر نمی‌انگیزد.

انگار باید عادت کنیم که به زندگی مسالمت‌آمیز و انجام امورات روزمره در شرایط هشدار آلودگی هوا ادامه دهیم و در این میان به نظر می‌رسد مسوولان سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی آلودگی هوا ترجیح می‌دهند با سکوت در این زمینه به نگرانی‌های شهروندان از بابت آلودگی هوا نیفزایند.

پنهان‌کاری در اطلاع‌رسانی

بررسی گزارش‌های هفته‌های اخیر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از وضعیت آلودگی هوای پایتخت نشان می‌دهد در این مدت آلودگی هوا تقریبا هر روز در شرایط ناسالم (هشدار) قرار داشته است بدون این‌که اطلاع‌رسانی در این زمینه برای شهروندان انجام شود.

گویی مسوولان نگرانند مبادا با اطلاع‌رسانی در خصوص وضعیت آلودگی هوا به شهروندان حساسیت‌ها برانگیخته شود.

این در حالی است که به نظر می‌رسد بی‌تفاوتی سازمان‌های مسوول در خصوص آلودگی هوا به شهروندان این روزها صرفا به موضوع اطلاع‌رسانی ختم نشده به طوری‌که مسوولان تصمیم‌گیرنده در خصوص تشکیل کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا نیز همت و رغبت چندانی به تشکیل مجدد این کمیته و جمع کردن اعضای آن دور هم ندارند.

این همان نکته‌ای است که مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز به آن اذعان دارد و با وجود این‌که تلاش می‌کند به طور مستقیم انگشت اتهام را به سوی سازمان یا مسوول خاصی نشانه نرود، اما تاکید می‌کند: انگار موضوع آلودگی هوای تهران دچار روزمرگی‌ها شده است و بتدریج می‌رود تا به موضوعی عادی برای مسوولان و شهروندان تبدیل شود.

یوسف رشیدی به نکته نگران‌کننده‌ای نیز اشاره کرده و می‌گوید: از همان روزی که محدودیت‌های تردد در تهران برداشته شد تاکنون تقریبا هر روز در شرایط ناسالم قرار داشته‌ایم و پایتخت در این مدت اصلا از شرایط ناسالم خارج نشده است که حالا دوباره نگران این باشیم که در شرایط ناسالم قرار بگیرد!

رشیدی توضیح می‌دهد: تنها کاری که او و همکارانش در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می‌توانند انجام دهند، این است که وضعیت آلودگی هوای تهران را برای اطلاع‌رسانی به شهروندان به طور روزانه روی سایت این شرکت قرار دهند، اما اعلام شرایط هشدار یا اضطرار آلودگی هوا در حیطه وظایف این شرکت نبوده و تنها وظیفه کمیته مهار است.

این مقام مسوول در شهرداری تهران با اشاره به این‌که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تنها یک عضو از چندین عضو کمیته مواقع اضطراری آلودگی هواست، توپ را به زمین مسوولان استانداری و محیط زیست استان تهران انداخته و تصریح می‌کند: تصمیم‌گیری در خصوص تشکیل جلسات کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا به عهده استانداری تهران یا دبیر کمیته مهار آلودگی هوا (مدیرکل محیط زیست استان تهران) است.

رشیدی تعجب می‌کند از این‌که چرا با وجود این‌که هوای تهران طی ۲ هفته اخیر همچنان در شرایط ناسالم قرار داشته و این وضعیت حداقل تا پایان هفته نیز بر تهران حاکم خواهد بود، اما مسوولان استانداری تهران هنوز ضرورتی برای تشکیل کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا احساس نکرده‌اند.

کارگروه آلودگی نشستی ندارد

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به این که هوای تهران هنوز به شرایط اضطرار نرسیده است، گفت: کارگروه آلودگی هوا جلسه‌ای برگزار نکرده و قصد برگزاری نشست اضطراری را نداریم. رسول علی‌اشرفی‌پور در گفت‌وگو با مهر گفت: شاید برای هماهنگی بیشتر اعضای کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا تماس‌هایی با هم داشته باشند ولی در شرایطی که آلودگی هوا به حالت اضطرار درنیامده، نیازی به نشست نیست.

با این حال، معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به تشدید آلودگی هوا از تشکیل نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در روز یکشنبه خبر داده بود.

محمدرضا محمودی با اعلام این که کارگروه کاهش آلودگی هوا قرار است روز یکشنبه (دیروز)‌ تشکیل جلسه دهد، گفت: حدود ۳۰ پیشنهاد پیشگیرانه جامع در این کارگروه در دست بررسی است که باید به مصوبه و قانون تبدیل شود.

افزایش آلودگی هوا از سه‌شنبه

نگرانی‌ها از بابت عدم حساسیت سازمان‌های مسوول در بحث آلودگی هوا از یک سو و عدم اطلاع‌رسانی به شهروندان از سوی دیگر در حالی همچنان وجود دارد که گزارش‌های سازمان هواشناسی از افزایش آلودگی هوای تهران از روز سه‌شنبه خبر می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفتگو با فارس با بیان این‌که طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه چگالی آلاینده‌های هوا در تهران افزایش می‌یابد، می‌گوید: برای سایر شهرهای صنعتی نیز افزایش آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود، اما شرایط آنها مشابه تهران نیست. به گفته پرویز رضازاده، از روز سه‌شنبه افزایش دما را در تمام کشور خواهیم داشت که نفوذ آن از غرب به شرق کشور است. نگرانی‌ها هنگامی بیشتر می‌شود که این کارشناس هشدار می‌دهد تا اواخر هفته از بارندگی در تهران خبری نیست و همین موضوع احتمال افزایش آلاینده‌های هوا در پایتخت را بیشتر می‌کند. مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی و مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در حالی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران طی روزهای آینده هشدار می‌دهند که استانداری و اداره کل محیط زیست استان تهران به عنوان مرجع اصلی تصمیم‌گیرنده در خصوص تشکیل کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا سیاست سکوت در پیش گرفته‌اند.

میزان آلاینده‌ها

بر اساس اعلام مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوا آلاینده ذرات معلق در هوای تهران همچنان فراتر از حد مجاز است و هوا در شرایط ناسالم قرار دارد.

براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده‌ها به غیر از آلاینده مونوکسیدکربن نسبت به روز دو روز گذشته در همین ساعات افزوده شده است.

همچنین در میزان غلظت آلاینده‌های دی‌اکسید نیتروژن تغییری ملاحظه نمی‌شود. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط ناسالم است.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف با غبار صبحگاهی است به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم باقی بماند.

توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

خانواده های زندانیان آلمانی در ایران موفق به دیدار با آنها نشدند

یک مقام دولت آلمان گفته است که بستگان دو خبرنگار آلمانی که از ماه اکتبر در ایران زندانی بوده اند علی رغم سفر به این کشور موفق به دیدن آنها نشده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت که خواهر یکی از این دو، که او هم خبرنگار است، و مادر نفر دیگر که عکاس است، "علی رغم قول های مکرر ایران" اجازه دیدار با آنها را نیافتند.

این دو زن روز جمعه به ایران سفر کرده بودند و به گفته این سخنگو - که از او نام برده نشد - سفیر آلمان در تهران آنها را همراهی می کرد.

دو روزنامه نگار آلمانی که از آنها نام برده نشده است در ماه اکتبر و زمانی بازداشت شدند که برای تهیه گزارشی در مورد سکینه محمدی آشتیانی، زن ایرانی محکوم به سنگسار، به ایران سفر کرده بودند.

خانم آشتیانی به اتهام زنای محصنه به سنگسار محکوم شده است اما این حکم محکومیت گسترده و شدید بین المللی را در پی آورده و مقام های ایرانی گفته اند که اجرای حکم را برای رسیدگی بیشتر به حالت تعلیق درآورده اند.

یک سخنگوی وزارت خارجه ایران چند هفته پیش گفت که قوه قضاییه درحال بررسی درخواستی برای دادن اجازه به دو آلمانی زندانی برای گذراندن کریسمس در کنار خانواده هایشان است.

اما به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مقام های ایرانی هرگز رسما تایید نکردند که اجازه دیدار خانواده هایشان با آنها را در زندان خواهند داد.

گزارش ها حاکیست که این این دو خبرنگار با روادید توریستی وارد ایران شده بودند و در شهر تبریز هنگام مصاحبه با پسر خانم آشتیانی بازداشت شدند.

مقام های ایرانی می گویند که این دو به نقض قوانین ایران اعتراف کرده اند، زیرا براساس این قوانین کسی که با ویزای توریستی وارد می شود حق کار به عنوان خبرنگار را ندارد.

تلویزیون جمهوری اسلامی چهل روز قبل "اعترافات" این دو شهروند آلمانی را پخش کرد.

آنها در این برنامه از "اشتباه خود" در تلاش برای راه انداختن کمپین بین المللی علیه حکم سنگسار این زن ایرانی سخن گفتند.

۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

وضعیت هوای تهران ناسالم است

مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوا می‌گوید وقتی گفته می‌شود هوای تهران ناسالم است، یعنی شاخص هوای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ ویا همان هشدار است، اما اطلاق شاخص كیفیت هشدار و یا اضطرار به هوای تهران به عهده كمیته مواقع اضطرار است.

براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهرتهران بر میزان غلظت آلاینده‌های ذرات كمتر ازده میكرون و ذرات معلق كمتراز دو و نیم میكرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده و از میزان غلظت آلاینده منواكسید كربن كاسته شده است.

به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق كمترازدو و نیم میكرون فراتر از حد مجازبوده و شاخص كیفیت هوا هم‌اكنون در شرایط ناسالم است.

با توجه به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر آسمانی صاف و درپاره‌ای نقاط همراه با غبارصبحگاهی انتظار می‌رود شاخص كیفیت تا ساعات ظهر درشرایط ناسالم بافی بماند.

یوسف رشیدی مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوا در مورد شاخص كیفیت هوا گفت: در واقع هوای ناسالم همان هوا در وضعیت هشدار است.

او توضیح داد: هنگامی كه هوا ناسالم است، شاخص هوای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ است كه این نشان دهنده هوای در وضعیت هشدار است، شاخص ۲۰۰ تا ۳۰۰ هم شرایط اضطرار را نشان می‌دهد وشاخص هوای ۳۰۰ به بالاتر، هوا بحرانی است.

رشیدی تاكید كرد: اطلاق شاخص كیفیت هشدار و یا اضطرار به هوای تهران به عهده كمیته مواقع اضطرار است، ولی در واقع در حال حاضر هوای ناسالم تهران در وضعیت هشدار است.

متکی: به "قسمت‌آباد" می‌روم

منوچهر متکی درباره تصدی پست جدید در کشور گفت: به "قسمت‌آباد" می‌روم.

منوچهر متکی که برای تقدیر و تشکر از 5 سال و نیم تصدی پست وزارت امورخارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شده بود در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنها پاسخ گفت.

متکی درباره اینکه قصد فعالیت در چه پستی را دارد و در رابطه با پست جدیدی با وی صحبت شده است و یا نه گفت: به قسمت‌آباد می‌روم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا خاطرات دوران خدمت خود را در قالب یک کتاب منتشر خواهد کرد یا نه، گفت: امیدوارم که این کار را بتوانم انجام بدهم. البته طبیعی است که من در آخرین مصاحبه‌ای که با یک مجله داشتم وقتی از من خواست که ناگفتنی‌هایی را برایش بازگو کنم پاسخ دادم که ناگفتنی‌های وزرای خارجه معمولا تا پایان مسئولیت‌شان قابل بازگو نیست و حتی شاید تا سال‌ها بعد از مسئولیت‌شان نیز قابل گفتن نباشد.

متکی در عین حال گفت: اما تلاش من بر این است که گفتنی‌ها را در فرصتی با هدف مفید و سازنده‌بودن و آگاهی‌بخشی برای مردم بتوانم تدوین نهایی بکنم.

وزیر خارجه سابق کشورمان همچنین از مکتوب تشکر احمدی‌نژاد در پایان خدمتش در دولت دهم که منتشر شد و به گفته وی رافع مسئولیت سنگینش شد نیز تشکر کرد.

پخش آزمایشی تلویزیون فارسی atv ترکیه و شروع پخش Iran M one

سر انجام تلویزیون Iran Atv1 پخش برنامه های آزمایشی خود را شروع کرد!
این شبکه که از ترکیه پخش می شود فعلا در حال پخش موزیک های ترکی، فارسی و انگلیسی زبان است و طبق کلماتی که بر روی صفحه می نویسد قرار است برنامه های سرگرم کننده زنده، سریال ها و فیلم های سینمایی خود را به زبان فارسی پخش نماید. احتمال می رود پخش این شبکه بدون تبلیغ بوده و دولت ترکیه آن را بگرداند.


در ضمن تلویزیون Iran M One TV نیز با لوگویی شبیه 7 کار خود را آغاز کرده است:

پاسخ

دوستانی که گفته بودند از کجا می دانید که قرار است تلویزیون GEM Sport راه بیفته،
این تصویر بیانگر همه چیز است که از وبسایت خود GEM Group گرفته شده است.

تلویزیون GEM Cartoon کار خود را شروع نکرد!

طبق مطالبی که در گذشته اعلام شد قرار بود که پخش شبکه GEM Cartoon از تاریخ 25 یا 28 آذر بر روی فرکانس 11317 عمودی 27500 شروع شود.
اما شرکت سرویس دهنده در این فرکانس از آنجا که تا حال به 4 شبکه فارسی زبان سرویس داده و در آنها شاهد پارازیت بوده، فعلا اجازه آمدن شبکه فارسی دیگری را (حتی شبکه پخش کارتون فارسی) نداده. اما GEM در حال بررسی این موضوع است. خبرهای بعدی درباره این کانال تلویزیونی به زودی از طریق همین مکان اعلام خواهد شد.

رضا ربع پهلوی: هر وقت فیلها پرواز کردند جمهوری اسلامی هم سرنگون می شود!

پسر محمدرضا پهلوي پس از يك سال جوگرفتگي و لاف براندازي اعلام كرد مخالفت با جمهوري اسلامي و تلاش براي سرنگوني مثل فيل هوا كردن است. در واقع هر وقت فیلها پرواز کردند باید انتظار داشته باشیم جمهوری اسلامی هم سرنگون شود!
وي در مصاحبه با صداي آمريكا اگرچه مدعي شده بود كه «من مدل هاي موفق براندازي در دنيا را بررسي مي كنم» اما با اظهارات غيرمترقبه بيژن فرهودي مجري VOA روبرو شد كه مي گفت: اپوزيسيون خارج نشين تا به امروز نتوانسته در برابر حكومت كاري از پيش ببرند. آيا مي توان در ايران اپوزيسيوني قوي شكل داد؟» ربع پهلوي در پاسخ گفت: بايد هسته مركزي اپوزيسيون را بر محور افراد مقيم خارج شكل داد.
وي با تاكيد بر لزوم تخصيص بودجه هاي بيشتر به اپوزيسيون ها، حمايت از آنها از طريق رسانه ها، مديا و مطبوعات گفت: مخالفت با جمهوري اسلامي ايران «همچون» فيل هوا كردن است.
او در بخش ديگري از اين مصاحبه به شكست تحريم ها اشاره و تصريح كرد: شوك تحريم ها كوتاه مدت است و نهايتاً فشاري بر ايران وارد نمي كند و تاثيري ندارد.

برگرفته از http://www.seratnews.ir/fa/pages/?cid=14634

سایت صراط‌نیوز: از رای دادن به احمدی نژاد پشیمانیم!

سایت‌ رهوا نوشت: یک سایت منتسب به یکی از اقوام حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با انتشار اخبار ستون خوانندگان خود که با نظر مسئولان این سایت صورت می‌گیرد از رای دادن به محمود احمدی‌نژاد ابراز پشیمانی کرد!

سایت صراط نیوز که از بدو آغاز به‌کار خود در فضای رسانه‌ای انتقاد از دولت را در دستور کار خود قرار داده است به بهانه گفت‌و‌گوی احمدی‌نژاد با شبکه بی‌بی‌سی فارسی تندترین حملات را متوجه شخص اول اجرایی کشور کرد.

این سایت و در این یادداشت فعل احمدی نژاد اینگونه توصیف شد:

1- عذرخواهی بدتر از گناه

2-گفت‌وگو با شبکه بهایی و ضد انقلاب

3-غیراخلاقی

4- آبروی نظام را بردی

و اما این حملات به بیان این جملات ختم نشد و در ستون خوانندگان سایت که با نظر و تایید مسئول سایت مذکور منتشر می‌شود از قول خوانندگان سایت چنین آمده است:

واقعا برای آقای احمدی‌نژاد متاسفم. انشاءالله در قیامت خون شهدا سر راهش را ببندد. من برای رای آوردن ایشان حلقه ازدواج با همسر شهیدم را فروختم. الآن از اینکه چنین فردی را انتخاب کرده‌ام پشیمانم. هرچند از اینکه به آن سه فتنه‌گر رای ندادم هرگز پشیمان نیستم. اما گویا غصه خانواده‌های شهدا هرگز تمامی ندارد. ما به خادم ملت رای دادیم اما مشایی (این؟) همه کاره‌مان شده. خداوندا به امام عصر و امام خامنه‌ای و ما خانواده‌های شهدا صبر عنایت کند ...

از خلیج‌فارس در قرآن با نام «دریای فارس» یاد شده

رییس سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ایران از خروج برخی اموال مجموعه‌ی «خاندان وصال» در شیراز خبر داد و گفت: شنیدن خبر منتقل شدن یک نسخه قرآن خطی این مجموعه به خارج از کشور سبب شد بیمار شوم و به‌زور خود را برای شرکت در برنامه‌ استاد «امداد» به شیراز رساندم!

علی‌اکبر اشعری که در حاشیه‌ی مجلس ختم حسن امداد ـ نویسنده و پژوهشگر ـ با خبرنگاران سخن می‌گفت، ادامه داد: تلاش بسیاری کردیم تا مجموعه‌ی «خاندان وصال» را بخریم و این کار نیز انجام شد؛ اما با این وجود، برخی به‌شکل شخصی، تعدادی از این آثار را خریدند و در بازار لندن حراج کردند.

او با تأکید بر لزوم حفظ آثاری که معرف فرهنگ و تمدن ایرانی است، تأکید کرد: نباید در حفظ این آثار کوتاهی شود، چراکه اگر یک اثر خطی از ایران خارج شود، دیگر جایگزینی برای آن پیدا نمی‌شود. سازمان اسناد در کشور تا کنون بیش از 35هزار اثر خطی را از مردم خریده است، ولی می‌دانیم هنوز هم آثار خطی در دست مردم وجود دارد و ما باید تلاش کنیم، دلال‌های خارجی با کیف‌های پر از دلار، مردم را فریب ندهند. البته بیش‌تر مردم حواس‌شان به این موضوع است و می‌دانند نسخه‌های خطی آن‌ها را این سازمان به بالاترین قیمت می‌خرد. هم‌چنین برای بسیاری از مردم، حفظ آثار ملی به‌دور از چشم‌داشت مالی مهم است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ایران در ادامه بیان کرد: زمانی نیز شاهد خروج «شاهنامه‌یطهماسبی» از کشور بودیم. دکتر حبیبی و یک گروه با مصیبت زیاد، بخشی از این نسخه‌ی خطی شاهنامه را به کشور برگرداندند. در این شرایط، کوتاهی درباره‌ی آثاری که معرف فرهنگ و تمدن ایرانی است، جایز نیست.

اشعری در بخش دیگری از این گفت‌وگو تلاش کاربران اینترنتی ایرانی را برای ثبت نام «خلیج فارس» در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی بین‌المللی ستود و گفت: این کار مردم خوب ایران، عرق و تعصب ملی و اعتقادی آن‌ها را می‌رساند. البته وقتی من با برخی سران این کشورها که صحبت می‌کردم، آن‌ها اقرار می‌کردند که «خلیج فارس» به ایران متعلق است و نام آن نیز بدون تردید «خلیج فارس» است؛ اما فشار آمریکا و برخی کشورهای غربی سبب می‌شود، این امر بدیهی را اعلام نکنند.

او افزود: از «خلیج فارس» در قرآن نیز با عنوان «دریای فارس» یاد شده است.

وی ضعف ایران در دوره‌ پهلوی را سبب به‌وجود آمدن چنین مباحثی دانست و اظهار کرد: برای نخستین‌بار، افرادی مانند (جمال عبدل) ناصر در مصر این مسائل را مطرح کردند و کسی هم نمی‌توانست جلوی آن‌ها را بگیرد.

او معتقد است: برنامه‌هایی مانند «همایش خلیج فارس شناسی» و چاپ «اطلس خلیج فارس» می‌تواند در اثبات نام «خلیج فارس» در مجامع بین‌المللی مؤثر باشد. اگرچه اسناد و مدارک گویای این موضوع است و دنیا نیز می‌داند که نام این منطقه‌ی تاریخی از قدیم «خلیج فارس» بوده است و برای همیشه هم «خلیج فارس» می‌ماند.

اشعری هم‌چنین از تلاش سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ایران برای حفظ هویت مادی و معنوی آثار ایرانی در رایزنی با یونسکو خبر داد و افزود: از سال 1384 برنامه‌ای را با یونسکو به نام حافظه‌ جهانی مرور می‌کنیم تا هر دو سال یک‌بار، آثار بزرگان خود را به ثبت برسانیم. به‌ زودی شش یا هفت اثر در حافظه‌ی ملی ثبت می‌شود و دو اثر را نیز به یونسکو معرفی کرده‌ایم که امیدواریم این روزها ثبت شود.

شغل جدید منوچهر متکی

یک منبع آگاه از شغل جدید منوچهر متکی خبر داد.

ایران دیپلماتیک نوشت: اگرچه در روزهای ابتدایی برکناری منوچهر متکی، مقامات دولت از حضور وی در بخش دیگری از دولت خبر داده بودند اما تحولات بعدی سبب شد تا منوچهر متکی عملا عطای حضور در هر بخش دیگر از دولت محمود احمدی‌نژاد را به لقایش ببخشد.

یک منبع آگاه از شغل جدید منوچهر متکی خبر داد. این منبع آگاه گفت بنابر برخی پیشنهادات منوچهر متکی به‌زودی راهی دستگاه قضایی خواهد شد تا مشاور بین‌الملل ریاست قوه قضائیه شود.

منوچهر متکی در روزهای اخیر با انتشار بیانیه‌ای با انتقاد از رئیس دولت هرگونه اطلاع خود از ماجرای برکناری‌اش را به شدت تکذیب کرده است. بیانیه متکی واکنش‌های بسیاری را در میان دولت‌مردان در پی داشت.

دیوار حمام 150 ساله بر سر کودکان خردسال خراب شد

روزنامه اطلاعات سه‌شنبه پنجم دی‌ماه سال 1340 در صفحه 22 نوشت: دیروز در نتیجه فرو ریختن دیوار گرمابه‌ای در خیابان مولوی یک دختربچه دبستانی که از مدرسه به خانه برمی گشت کشته شد و دو کودک دیگر نیز مجروح شدند. اگر این حادثه چند دقیقه زودتر اتفاق می‌افتاد دیوار بر سر صف دانش‌آموزان خراب می‌شد و تلفات بیشتری به‌بار می‌آورد.

دیروز عابرینی که از حوالی گود زنبورکخانه عبور می کردند صدای مهیبی شنیدند و به دنبال این صدا گردوخاک به هوا بلند شد و فریاد کوتاهی نیز به گوش رسیده این صدا و گردوخاک بر اثر فرو ریختن دیوار حمام باغ واقع در خیابان مولوی کوچه مسجد‌ حاج‌ابوالفتح در گود زنبورکخانه ایجاد شده بود و سه کودک که از پای دیوار عبور می کردند زیر آوار مانده بودند.

یکی از بچه‌ها مرد

جریان توسط عابرین به کلانتری و برزن 8 خبر داده شد و مأمورین برزن و کلانتری به محل آمده و مشغول خاک‌برداری برای نجات کودکان از زیر آوار شدند و بالاخره پس از ساعتی 3 کودک خردسال را که به شدت مجروح شده بودند از زیر آجر و خاک بیرون کشیدند و به طرف بیمارستان شیر و خورشید حرکت دادند.

کودکانی که زیر آوار مانده بودند یک دختربچه 10 ساله به نام عفت کشکولی شاگرد کلاس سوم دبستان دلشاد و سودابه رئیسی دوساله و منوچهر رئیسی 2 ساله بودند.

وقتی کودکان مجروح به بیمارستان رسیدند عفت کشکولی مرده بود دو کودک دیگر تحت درمان قرار گرفتند و حال منوچهر چندان بد نبود و از این جهت پس از معالجات مقدماتی به منزل منتقل گردید ولی چون سودابه به شدت مجروح بود در بیمارستان بستری گردید.

یگانه دختر من بود

مادر عفت کشکولی گفت من هفت سال پیش شوهر خود را که لحاف‌دوز بود از دست دادم تنها فرزندم عفت بود و من فقط به او دلخوش بودم دخترم را با یتیمی و دربدری بزرگ کردم و به مدرسه فرستادم و هزار آرزو برای او داشتم ولی دیروز به من خبر دادند که بچه‌ام زیر آوار رفته و مرده است.

یکی از اهالی محل درباره این حادثه گفت: چندین سال است که این حمام خون می کند و سال گذشته نیز سقف آن خراب شده و عده‌ای زیر آوار ماندند. امروز هم اگر چند دقیقه زودتر این دیوار خراب شده بود عده زیادی از شاگردان مدرسه اسلامی کاظمیه زیر آوار مانده بودند. نمی دانم چرا برای جلوگیری از کشته شدن مردم فکری نمی‌کنند. بعلاوه در نزدیکی این حمام کوچه‌ایست که روی آن طاق زده شده است و محل عبور و مرور عده زیادی از مردم و کودکان مدارس می باشد. طاق این کوچه هم خراب شده و امروز و فرداست که بر سر عابرین خراب می شود و باز هم عده‌ای را از بین می برند اما با وجود اینکه مامورن برزن وضع طاق این کوچه و حمام باغ را که 150 سال قدمت دارد می‌بینند فکری به حال ما نمی کنند.

به طوری که از بیمارستان شیر و خورشید کسب اطلاع شده است حال سودابه رئیسی نیز چندان مساعد نیست.

۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

نتایج جالب نظرسنجی گل‌آقا درباره آلودگی هوا

سایت گل آقا نظرسنجی جالبی درباره راه حل آلودگی هوای تهران برگزار كرد.

نتایج نظرسنجی مذكور كه در چهارگزینه انجام شده است، به‌شرح ذیل می‌باشد:

راه‌حل آلودگی هوای تهران

الف) صبر كنیم باد بیاد.


ب) باد را از منجیل منتقل كنیم تهران.
%۱۱

ج) همه چهارشنبه‌ها را تعطیل كنیم.
%۲۲

د) آقا برو كنار بذار باد بیاد!
%۵۹

اختلال در شبکه اینترنت کشور

در حدود یک هفته است که اختلالات اینترنت در کشور مجددا باعث بروز نارضایتی‌های بسیاری برای کاربران این شبکه شده است.

از اواسط روز دوشنبه هفته گذشته کیفیت پهنای باند اغلب شهرهای کشور بار دیگر دستخوش افت و خیزهای متعدد شد. بنا به گزارش‌های رسیده از شهرهای مختلف، به‌نظر می‌رسد یکی از علل اصلی بروز اختلالات اخیر، ارتباط با کشور ترکیه است که شرکت زیرساخت با اعمال تغییراتی کلی، قصد دارد میزان بروز اختلالات را به حداقل برساند اما به‌دلیل ضعف در خطوط پشتیبان، در حال حاضر این مشکل به قوت خود باقی است.

این اختلالات از ظهر چهارشنبه پیش به اوج خود رسید به‌نحوی که امکان خدمات‌رسانی به کاربران مخصوصا در آن روز تقریبا غیرممکن بود.

در حقیقت وقتی میزان ریزش بسته‌های اطلاعاتی از ۳درصد تجاوزکند، برخی از خدمات اینترنتی بسته به میزان اختلال و مدت زمان وقوع آن، دچار چالش می‌شوند. متأسفانه در اختلالات روز چهارشنبه، میزان ریزش بسته‌ها از ۲۶درصد تا ۵۸درصد در نقاط مختلف کشور در نوسان بود.

این قطعی‌ها و نارضایتی‌ها همچنان ادامه دارد ولی مسؤولان شرکت زیر ساخت و وزارت ارتباطات هرروز وعده افزایش بهبود سرعت و کیفیت شبکه اینترنت را در مصاحبه‌های تکراری خود می‌دهند، این در حالی است که طی چند شب گذشته کاربران اینترنت با حداقل ۳ نوبت قطعی در بخش‌هایی از شبکه تهران مواجه بودند که هنگام تماس با مسؤولان پشتیبانی فنی شرکت زیر ساخت، علت این امر را مشکلات فنی و اختلالات دستگاه سوئیچ در رینگ تهران دانستند.

یکی دیگر از موضوعاتی که ازچند روز گذشته مطرح شده، از بین رفتن آدرس اینترنتی سایت‌های مورد نظر کاربران است که بنابراظهارات کارشناسان اینترنت این اختلال فنی به طوری است که، بسته‌های اطلاعاتی مسیریاب، به سمت مقصد حرکت نکرده و در تداوم پویش مسیر به سمت تهران به ناگاه باز می‌ایستد، که شاید علت این امر هم باز مشکل BGP Routingهای شهر و یا آسیب‌دیدگی فنی آنها باشد.

براساس این گزارش، به هر حال در طی چند روز گذشته اختلالات نامنظمی در سطح شبکه اینترنت کشور وجود دارد که تاکنون هیچ مقام مسؤولی در این مورد اظهارنظر نکرده است که این امر باعث بروز اعتراض شدید انجمن صنفی شرکت‌های اینترنتی کشور به کیفیت پائین پهنای باند و قطعی‌های مکرر اینترنت کشورنیز شده است.

علیرضا علمی نائب رئیس و دبیر صنفی انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران با اعلام این خبر و بیان این که بخش‌های فنی و LCT به هیچ‌وجه پاسخگوی شرکت‌های اینترنتی نیست، گفته است: به محض بروز اختلال در ارتباط اینترنتی کشور، تلفن‌های بخش مربوطه اشغال شده و شرکت‌های اینترنتی در برابر اعتراض مکرر کاربران پاسخ قابل قبولی نمی‌توانند ارائه کنند. ثانیا SLA هم با ۷ سال تاخیر هنوز آماده نشده که تامین‌کنندگان و سرویس‌گیرندگان تکلیف خود را بدانند.

علمی اظهارداشت: در کدام کشور این مقدار مشکل ارتباط اینترنتی وجود دارد؟ شرکت زیرساخت باید یک مرکز پاسخ‌گویی تلفنی ۲۴ساعته با افراد کاملا مسلط و فنی داشته باشد تا تمامی مشکلات شبکه به آنجا منعکس و در کمتر از یک ساعت تحلیل و مرتفع شود. این گونه خدمات در شرکت‌های کوچک هم به راحتی قابل ملاحظه است اما به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها، استفاده بهینه و درستی از منابع و ظرفیت‌های ملی صورت نمی‌گیرد.

به گفته دبیر صنفی انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران، علی‌رغم این‌که بیان می‌شود چهار مسیر پشتیبان برای ارتباط اینترنتی کشور فراهم شده اما باز هم به راحتی شاهد افت سرعت اینترنتی در بخش‌های قابل توجهی از کشور هستیم.

علمی توضیح می‌دهد: ما اعتقاد داریم باید در شیوه تامین پهنای باند کشور بازنگری صورت پذیرد. متاسفانه به دلیل تفکیک غیراصولی در حوزه فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت این بحران تشدید شده است.

وضعیت اینترنت ایران

طبق آمارهای سال گذشته، تا آبان سال گذشته کشور ایران از لحاظ اپلود در مکان۱۴۹و ازلحاظ دانلود در مکان۱۸۶در دنیا است، پهنای باند ورودی به ایران از دو منبع عمده، یکی ماهواره‌ها (از طریق ماهواره‌های W۵، W۶ و اینمارست) و دیگری فیبر نوری (از ترکیه، فجیره و کویت) تامین می‌شود، پهنای باند ورودی به ایران توسط شرکت ارتباطات زیرساخت تهیه می‌شود و قیمت فروش آن به شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنتی یکی از دلایل قیمت بالای دسترسی به اینترنت در ایران دانسته می‌شود.

سه عامل اساسی برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور منابع انسانی، توانایی و قابلیت بخش دولتی، خصوصی و زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی است ولی با وجود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب در کشور به دلیل برخی محدودیت‌ها هنوز در برخی موارد با کندی سرعت مواجه هستیم.

مشاور احمدی‌نژاد: متکی سجده کند، احمدی‌نژاد در برکنار‌اش تعلل کرد

مشاور رئیس‌جمهوری گفت: تنها از یک منظر می‌توان تصمیم رئیس جمهور درباره عزل وزیر امور خارجه را مورد سوال قرار داد و آن اینکه چرا در اتخاذ این تصمیم تعلل کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر جوانفکر در آخرین یادداشت وبلاگش به موضع عزل متکی پرداخته و نوشته است: آنچه در پی می آید با نگاه به بیانیه صادره از سوی جناب آقای متکی است که نحوه برکناری خود را از سمت وزیر امور خارجه، «غیر اسلامی، خلاف عرف سیاسی و دیپلماتیک و توهین آمیز» توصیف کرده است.

در ادامه مهم ترین اظهارات جوانفکر در این یادداشت را در ادامه بخوانید:

برکناری وزیر محترم امور خارجه از سمتی که وی حاضر به رها کردن آن و بازگذاشتن دست رئیس جمهور برای اتخاذ یک تصمیم مناسب نبوده است، قطعا اقدامی غیر اسلامی محسوب نمی شود.

همه کسانی که در باره این تصمیم سخن گفته اند از جمله خود آقای احمدی نژاد، شان و منزلت او را محترم شمرده و برخصوصیات خوب وی و دوستی و همکاری او با دولت تاکید کرده اند.

*آیا ادامه حضور ایشان در مصدر وزارت امور خارجه به رغم عدم تمایل جناب آقای احمدی نژاد توهین به رئیس جمهور محسوب نمی شده است؟

*آقای متکی نباید از رئیس جمهور توقع کند که چرا او را از زمان دقیق برکناری اش مطلع نکرده است.


* است که وقتی یک نفر را به دلیل ناکارامدی یا برخوردار نبودن از ظرفیت های لازم مدیریتی از سمتش برکنار می کنند، دلیلی ندارد که انتظار داشته باشد به او اطلاع دهند چه کسی قرار است جانشین وی شود

* برادرانه توصیه کنم که مراقب فرصت دادن به بدخواهان و فرصت طلبان باشند.

*اکنون که از سر تقدیر یا تقصیر، عرصه کار و تلاش را از شما ستانده و به دیگری سپرده اند، سجده شکر به درگاه خدا آورید و هوشیار و آگاه باشید که آنچه از همت و تلاش در راه اعتلا و عزت ملت ایران در کیسه آخرت اندوخته اید به ثمن بخس از چنگ شما به در نکنند.

زنی پس از کشف اینکه شوهرش، زن است طلاق گرفت!

رسانه‌های دولتی هندوستان اعلام کردند که یک زن جوان پس از آن که متوجه شد همسرش یک زن است، ‌از او طلاق گرفت.

«میناتی خاتوآ» اهل روستایی در جنوب هندوستان در مصاحبه با رسانه‌های دولتی هندوستان، عنوان کرد: حدود شش ماه قبل با همسرم در این روستا آشنا شدم. او یک دوره‌گرد بود. بدون آن که در مورد او تحقیق کنم، ازدواج کردیم.

این زن جوان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورت‌نیوز، خاطرنشان کرد: در ابتدای زندگی مشترکمان در مورد جنسیت همسرم شک کردم، ‌اما به دلیل علاقه‌ای که به او داشتم موضوع را پیگیری نکردم.

این زن جوان پس از آن که متوجه شد همسرش با استفاده از دست خط او تمامی مایملکش را به سرقت برده و حساب بانکی او را هم خالی کرده است، از همسر مرد نمایش شکایت کرده و به صورت غیابی از او طلاق گرفت.

‌ماموران پلیس هندوستان نیز در تلاشند تا همسر مردنمای این زن را شناسایی و دستگیر کنند.

همچنین براساس گزارش رسانه‌های دولتی این کشور،‌ این اولین باری است که چنین رویدادی در هندوستان اتفاق می‌افتد.

پیش‌بینی نشریه یالثارات: احمدی‌نژاد عزل می‌شود!

هفته‌نامه یالثارات تصریح کرد یک سال مانده به پایان عمر دولت دهم، رئیس‌جمهوری به دلیل سرعت پایین در چشم گفتن برای عزل از دولت کنار گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، هفته‌نامه یالثارات در ستون سیاست به روایت یک همولایتی با اشاره به حذف متکی و سایر منتقدان اسفندیار رحیم‌مشایی آورده است: عجیب نیست با این سرعتی که محمود‌جان به پاک‌سازی دولت دهم از مخالفان و منتقدان قطب دایره دولت و مرشد کل حضرت اسلام‌شناس مقیم نهاد ریاست‌جمهوری پرداخته، یک سال مانده به پایان عمر دولت همه وزرا و معاونین و غیره ناگهانی و تلفنی عزل می‌شوند و اسفندیار باقی می‌ماند و بقایی و رحیمی و خانم آزاده اردکانی و لاغیر! (حتی خود محمود‌جان هم به علت سرعت پایین در گفتن چشم به حضرت اسلام‌شناس از دولت کنار گذاشته می‌شود.)

اعراب موسس ویکی‌لیکس را شخصیت سال 2010 می‌دانند

برخلاف انتخاب اخیر مجله تایم که "مارک زاکربرگ" بنیانگذار فیس بوک را به عنوان شخصیت سال 2010 انتخاب کرد، نتایج یک نظرسنجی جدید در یک پایگاه الکترونیکی معتبر جهان عرب نشان می‌دهد: 78 درصد از اعراب "جولیان آسانگ" موسس ویکی‌لیکس را شخصیت سال 2010 می‌دانند.

پایگاه خبری المحیط در آخرین نظرسنجی خود این سوال را از کاربران خود مطرح کرده است: آیا جولیان آسانگ موسس ویکی‌لیکس را که اخیرا بر افکار عمومی جهان تاثیرگذار بوده، شخصیت برتر و چهره سال 2010 می‌دانید؟

بر این اساس، بیش از 78 درصد از کاربران این پایگاه الکترونیکی موسس ویکی لیکس را شخصیت سال 2010 دانسته و البته 18 درصد دیگر با این مسأله مخالف بوده‌اند. تا کنون در این نظرسنجی بیش از 800 نفر شرکت داشته‌اند.

خاطرنشان می‌شود، آسانگ و زاکربرگ بنیانگذاران دو پایگاه الکترونیکی ویکی‌لیکس و فیس‌بوک هستند که البته آسانگ اخیرا با انتشار اسناد سری و محرمانه خبرساز شده اما زاکربرگ با ایجاد یک شبکه اجتماعی پویا در جهان وب تحولی بزرگ را به‌وجود آورده است.

۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

‌یكی از فرمانداران كرمانشاه را به گلوله بستند

پس از شلیک 2 گلوله به سمت خودروی فرماندار قصد مضروب كردن وی را داشتند كه او با سرعت خود را از اتومبیل به بیرون پرتاب كرد.

‌به گزارش آتی‌نیوز، شامگاه شنبه 27 آذر ماه افراد ناشناس فرماندار شهرستان صحنه را مورد سوء قصد قرار دادند.

حدود ساعت غروب روز بیست و هفتم آذرماه فرماندار شهرستان صحنه در استان كرمانشاه به هنگام بازدید از جایگاه‌های سوخت، مورد سوءقصد قرار می‌گیرد.

این گزارش حاكیست افراد مسلح ناشناس سوار بر موتور سیكلت پس از شلیک 2 گلوله به سمت خودروی فرماندار قصد مضروب كردن وی را داشتند كه او با سرعت خود را از اتومبیل به بیرون پرتاب كرده و مانع از رسیدن موتورسواران به هدف خود شد.

پیگیری شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه از سوی مقامات انتظامی شهرستان صحنه و استان كرمانشاه همچنان ادامه دارد.

Iranian Satellite News ISN به فعالیت هایش تا اطلاع ثانوی خاتمه داد

آقای سهند مدیر وبسایت Iranian Satellite News ISN قدیمی ترین و پر طرفدار ترین مرکز اطلاع رسانی ایرانیان در زمینه ماهواره و رسانه طی اطلاعیه ای در جدید ترین پست مجموعه اینترنتی ایران ست نیوز اعلام کرده اند ISN تا اطلاع ثانوی متاسفانه بروز نخواهد شد.
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر می باشد:
"دوستان و همراهان گرامی مجموعه اینترنتی IranSatNews ،
از آنجا که مدتیست در تلاش برای ارتقاء و گسترش فعالیت هایمان هستیم و بدیل اینکه هم اکنون شرایط برای فعالیت مستمر این وبسایت مهیا نیست تصمیم گرفتیم تا بازگشتی دوباره شما را به وبسایت دوستانمان رجوع دهیم. شما می توانید آخرین اخبار ماهواره و مسائل مربوط به شبکه های فارسی زبان را از این دو وبسایت پیگیری نمایید. زمان از سرگیری فعالیت های این وبسایت مشخص نیست
امید است درود دوباره ما نزدیک باشد تا آن زمان بدرود
سهند

مطالب و خبر ها را در این دو تارنمای اینترنتی دنبال کنید:
http://www.mellisatnews.com http://persianbravo1.blogspot.com "

استاد دانشكده روانشناسی دانشگاه تهران: طبق جوِّ مدارس، اگر دوست پسر یا دختر نداشته باشی،اُمُل محسوب می‌شوی!

استاد دانشكده روانشناسی دانشگاه تهران گفت: آفت آموزش و پرورش و معلمان این است كه احساس می‌كنند همه چیز را می‌دانند.

دكتر "علی‌اصغر احمدی"، روز پنج‌شنبه در همایش "از نیاز تا آسیب با محوریت ارتباط دختر و پسر" اظهار داشت: روابطی كه بین دختران و پسران وجود دارد، مثل "اعتیاد"، از آسیب اجتماعی محسوب می‌شود.

وی اضافه كرد: در غرب ارتباط میان دختر و پسر مثل یک نوع ازدواج است با ویژگی‌های خاص خودش كه یكی از این ویژگی‌ها تک‌همسری است. مثلا یك پسر تنها با یك دختر دوست است در یک زمان مشخص و تك همسری قاعده‌ای طبیعی محسوب می‌شود، حتی در قرآن هم تعدد زوجات تنها در شرایط بحرانی توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: ویژگی دیگر، آشكار و واضح بودن آن است، همان‌طور كه در جامعه ما همه از ازدواج آگاهند، در غرب دوستی آشكار است. این نوع روابط در جامعه ما به بیماری تبدیل شده است چون داشتن دوستی‌های متعدد در یک زمان بین پسران و دختران مطرح است.

دكتر احمدی افزود: در غرب دوستی‌ها آشكار است و مثل ازدواج در آن حتی ارتباط جنسی هم برقرار است اما در اینجا ارتباط بین دختر و پسر پنهانی صورت می‌گیرد و باعث به وجود آمدن میل شدید در طرفین می‌شود اما پاسخ‌گویی به این میل امكان‌پذیر نیست و با برآورده نشدن نیاز و به وجود آمدن تماس‌های مكرر بین دختر و پسر، رفتارهای ناپسندانه‌ای در آن‌ها به وجود می‌آید.

وی افزود: نزدیك شدن دختر و پسر در غرب با تعادل همراه است اما در این جا غرایز تشدید می‌شود و چون پاسخ‌گویی نمی‌شود، مسائلی همچون بی‌توجهی به تكالیف معمول، موفق نبودن در تحصیل و نوعی سرگردانی به‌وجود می‌آید و در این بین به میزان زیادی وقت نابود می‌شود و باعث عقب‌افتادگی پسران در تحصیل نسبت به دختران می‌شود به گونه‌ای كه 60 درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، دختران هستند.

وی ادامه داد: تحصیل‌كرده بودن خانم‌ها و وجود پسران با سواد پایین، توازن زناشویی را از بین می‌برد.

استاد دانشكده روانشناسی دانشگاه تهران گفت: سوالی كه در این میان به وجود می‌آید این است كه "آیا ما می‌توانیم چنین روابطی را كه در غرب وجود دارد، در ایران هم داشته باشیم؟". در حالی كه تنها كشوری هستیم كه مذهب شیعه به ما اجازه چنین كاری را می‌دهد و در واقع با ازدواج موقت راه آن را هموار ساخته است اما ما در این مورد با موانع اجتماعی بسیاری روبه‌رو هستیم و جامعه ما پذیرای این مسأله نیست.

دكتر احمدی اظهار داشت: دوستی‌هایی كه در غرب وجود دارد، مقطعی است و فرد در یك زمان تنها با یك نفر دوست است و در آخر با یكی از آن‌ها ازدواج می‌كند اما این مورد را در ایران نمی‌توان پیاده كرد چرا كه فضاسازی صورت نگرفته است حتی كسانی هم كه فكر می‌كنند زمانه عوض شده است باید بدانند كه این مساله در جامعه ما امكان‌پذیر نیست.

وی دوستی‌های ساده بین دختران و پسران را پلی به سوی دره‌ای عمیق خواند و مدعی شد: متاسفانه در بعضی كلینیک‌های مشاوره، توصیه‌های بیمارگونه ارائه می‌شود كه مثلا با یک پسر دوستی آغاز كنید یا حتی به برخی برای ارضای نیاز جنسی‌شان توصیه استمناء می‌كنند كه توصیه‌های بسیار خطرناكی است.

احمدی اضافه كرد: توصیه‌ها باید از متن جامعه بیرون بیاید و توصیه دوستی بین دختر و پسر نباید انجام شود؛ درخصوص دوستی‌های پنهان میان دختر و پسر باید به دو نكته توجه شود، یكی علت‌های این كشش در دوستی‌های دختران و پسران و دیگری توجیهاتی كه این افراد می‌كنند.

وی تاثیر سریال‌های غربی و غریزه جنسی را از عوامل مربوط به این كشش‌ها دانست و ادامه داد: فشار اجتماعی یكی از مهم‌ترین عواملی است كه در مدارس به‌خصوص دخترانه صورت می‌گیرد؛ در مدارس جوی به وجود آمده است كه اگر دوست‌پسر یا دوست‌دختر نداشته باشی، عقب‌مانده و اُمُل به حساب می‌آیی.

استاد دانشكده روانشناسی دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: درون هر مدرسه، مدرسه‌ای نامرئی وجود دارد كه مسائل دختران و پسران در آنجا آموزش داده می‌شود. نكته دیگر این است كه بسیاری از مردم درباره نوع و سبک زندگی به حد كافی به تعادل نرسیده‌اند و هر كدام از ما با آشفتگی‌هایی روبه‌رو هستیم.

وی افزود: در جامعه خیلی وقت‌ها انسان‌ها نمی‌دانند چه‌كار كنند و وقت اضافه‌شان را نابود می‌كنند كه این مورد به همراه به‌هم ریختگی خانواده‌ها یا عوض شدن زمانه، توجیهات نامناسبی برای ارتباط دختر و پسر است.

احمدی بیان شناخت برای ازدواج از طریق دوستی را، توجیه نامناسب دیگری عنوان كرد و گفت: این نوع شناخت چیزی جز سوءبرداشت به همراه ندارد و مشكلی است كه به ازدواج لطمه می‌زند.

استاد دانشكده روانشناسی دانشگاه تهران از توجه جوانان به تحصیل به عنوان راهكار مناسبی نام برد و گفت: باید شرایطی برای علاقه‌مندی جوانان به تحصیل به وجود بیاوریم و عزت نفس آن‌ها را بالا ببریم تا از همین طریق از آسیب‌های اجتماعی دور بمانند.

وی تصریح كرد: باید با دختران و پسران در این زمینه صحبت شود؛ در پسران با برانگیختن غیرت مردانه كه شما مرد هستید و باید مردانه زندگی كنید؛ همچنین در رابطه با مساله خود ارضایی باید به آن‌ها تذكر داد كه تبعات بسیاری دارد، مثلا ناتوانی جنسی كه در مردان 30 درصد است.

دكتر احمدی گفت: ایجاد برنامه‌های مفرح مثل كوهنوردی می‌تواند موثر باشد، همچنین با خانواده‌ها صحبت شود كه بچه‌ها را تنها در منزل نگذارند و حتی در اتاقشان هم به مدت طولانی تنها نمانند.

افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌ها از هفته آینده

معاون امور عمرانی استاندار تهران با اعلام تصویب و تایید نرخ‌های جدید حمل و نقل عمومی در شوراهای شهر و فرمانداری‌های این استان گفت: نرخ‌های جدید از هفته آینده و پس از اتمام سهمیه سوخت خودروها اعمال می‌شود.

محمدرضا محمودی افزود: کرایه‌‌ها در شهر تهران حداکثر ۱۵ درصد و در شهرستان‌ها حداکثر ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: براساس بخشنامه وزارت کشور نرخ‌های جدید باید پس از اتمام سهمیه بنزین و گازوییل خودروهای بخش حمل و نقل عمومی اعمال شود.

معاون استاندار تهران ابراز داشت: نرخ کرایه تاکسی در شهر تهران حداکثر ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و این افزایش در شهرستان‌ها با توجه به این که کرایه‌ها کمتر از تهران است، حداکثر ۲۰ درصد تعیین شده است.

محمودی گفت: افزایش نرخ کرایه‌ها شامل تاکسی‌های خطی، گردشی و همچنین اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی است که زیرنظر شهرداری تهران نیستند.

وی درباره نرخ‌های جدید حمل و نقل برون‌شهری گفت: نرخ‌های بخش‌برون شهری که داخل استان تهران انجام می‌شود، توسط فرمانداری‌ها اعلام و پس از اتمام سهمیه سوخت اعمال می‌شود.

وی افزود: نرخ‌های بخش برون‌شهری خارج استان تهران توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های این استان اعلام خواهد شد.

دیواری که به‌گفته استاندار کرمان، به‌خاطر نصب بودن عکس احمدی‌نژاد، به‌هنگام زلزله فرو نریخت!

مردم منطقه زلزله‌زده از ایمان و اعتقاد بسیار بالایی برخوردار بودند به‌عنوان مثال در بازرسی‌های ما یک منزلی مشاهده شد که 3 دیوار آن در اثر زلزله فرو ریخته و یک دیوار که عکس دکتر احمدی‌نژاد بر آن نصب شده بود خود مردم با اعتقاد راسخ و محکم خود اذعان داشتند که رییس‌جمهور محبوب و دلسوز ما خدمات فراوانی برای مردم، به‌ویژه روستاییان انجام داده و می‌دهد و اعتقاد آنها بر این بود که لطف و نظر خداوند بوده که این دیوار فرو نریخته است!

اگه این آقا جانشین خداست اصلا چرا زلزله اومد!!!

صداقت‌پیشه کنید و این بداخلاقی‌ها را متوقف نمایید‬

دفتر منوچهر متکی در پاسخ به اظهارات مسئولان ریاست‌جمهوری، توضیحات وی را به منظور آگاهی افکار عمومی به شرح ذیل در اختیار رسانه‌ها قرار داد:

به نام خداوند جان و خرد
«در پی اقدام غیراسلامی، خلاف عرف سیاسی و دیپلماتیک و توهین‌آمیز در نحوه برکناری وزیر امور خارجه، به‌نظر نمی‌رسید آقایان متوجه علت اصلی سئوال و اعتراض آحاد مختلف جامعه در این مورد نشده باشند. صورت مسأله کاملا روشن است؛
1- آیا وزیر امور خارجه قبل از سفر به سنگال در جریان زمان حتی تقریبی برکناری خود قرار گرفت؟ خیر.
2- آیا وزیر امور خارجه از جانشین خود و روز مراسم تودیع(!) آگاه بوده است؟ خیر.
3- آیا رئیس‌جمهور می‌دانست وزیر امورخارجه در این ماموریت به حداقل دو کشور سفر می‌کند؟ آری.
مقرر بود ماموریت وزیر امور خارجه صبح روز یک شنبه 21/9/1389 آغاز و با ورود به تهران حوالی ظهر روز چهارشنبه 24/9/1389 پایان پذیرد.
وزیر امور خارجه خبر برکناری خود را روز دوشنبه در اثنای ملاقات با مقامات سنگال و از زبان آنان می‌شنود!
لذا بار دیگر ضمن تکذیب آنچه که در مراسم معارفه مبنی‌بر آگاهی اینجانب از زمان برکناری و مضحک‌تر از آن، اطلاع از روز برگزاری مراسم تودیع مطرح گردید و تاکید بر رعایت صدق در گفتار به ویژه برای مسئولان اعلام می‌دارم:
این بداخلاقی‌ها را متوقف کنید زیرا نه زیبنده نظام اسلامی و سیره رهبران بزرگوار آن است و نه با شان، فرهنگ و ادب ملت عزیز ایران همخوانی دارد. ان‌شاءالله چنین خواهد شد.»

احمدی‌نژاد: کسانی که از تحریم سخن می‌گویند، عقب‌مانده سیاسی‌اند/ متکی از برکناری‌اش خبر داشت

محمود احمدی‌نژاد در پایان سفر به استانبول برای شرکت در یازدهمین اجلاس اکو در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی در پاسخ به سوالی درباره نقش ترکیه در موضوع هسته‌ای ایران و انتظار ایران از این کشور، گفت:حضور ترکیه در روند موضوع هسته‌ای ایران، حضوری روشنگرانه بوده و در نزدیک کردن نظرات طرفین به یکدیگر مؤثر است و امیدوارم نشست آتی استانبول به نشستی سازنده و ماندگار تبدیل شود.

توسعه روابط ایران، ترکیه و آذربایجان به نفع منطقه و صلح و امنیت جهانی است

احمدی‌نژاد در ارزیابی نشست وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان و اینکه آیا این نشست می‌تواند منجر به ایجاد نظام جدید منطقه‌ای شود، اظهار داشت: این سه کشور از روابط دوستانه، تاریخی، همه‌جانبه و پایدار برخوردار هستند و توسعه روابط آنها به نفع سه کشور، منطقه و صلح و امنیت جهانی است.

احمدی‌نژاد در واکنش به سوالی درباره موضوع استقرار سپر دفاع موشکی و تاثیر آن بر روابط ایران و ترکیه، تصریح کرد: امروز دوران استفاده از موشک و بمب اتمی به پایان رسیده و ایران از این موضوع هیچ نگرانی ندارد البته روابط ایران و ترکیه یکروزه شکل نگرفته که از این‌گونه مسایل متأثر شود.

ناراحتی دشمنان از اجرای طرح تحول اقتصادی در جریان تحریم‌های آنان

خبرنگاری پرسید که آیا اجرای سیاست‌های اصلاح قیمت‌ها در ایران متأثر از تحریم‌هاست که احمدی‌نژاد، پاسخ داد: طرح تحول اقتصادی که این روزها اجرای آن در ایران آغاز شده از بیست سال قبل مطرح بوده و بخصوص از پنج سال پیش برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی برای آن انجام شده است.

وی ادامه داد: این تحول اقتصادی راهبردی با مدیریت بومی و متناظر با نیازهای داخلی و البته قطعاً بی‌ارتباط با مساله تحریم‌هاست و دشمنان ما از آنجا که خیال می‌کردند تحریم‌هایشان روی ایران اثر خواهد گذاشت. وقتی می‌بینند که در جریان تحریم‌های آنان، ایران بزرگ‌ترین طرح‌های اقتصادی را اجرا می‌کند، ناراحت هستند و در جهت تضعیف آن حرکت می‌کنند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره نشست امروز سران کشورهای عضو اکو گفت: در نشست سران مباحث راهبردی مطرح شد و اعضاء به یک نگاه جدیدی برای گسترش همکاری‌های منطقه‌ای دست یافتند که رخداد مبارکی است و قرار شد کارگروهی از کارشناسان کشورهای عضو ابعاد این دیدگاه جدید را بررسی و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای آن انجام دهند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: اجلاس یازدهم اکو در استانبول بسیار موفق بود و مدیریت ترکیه می‌تواند اکو را به سطح جدیدی از همکاری‌های منطقه‌ای ارتقاء دهد.

وی درباره سوال خبرنگاری که از آینده دیپلماسی ایران در آفریقا پرسیده بود، اظهار داشت: سیاست ایران در آفریقا بسیار روشن بوده و با همه کشورهای آفریقایی روابط دوستانه و نزدیکی دارد.

انتشار اسناد ویکی لیکس با برنامه بوده است

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال دیگری درباره مطالب منتشر شده در سایت ویکی‌لیکس درباره مواضع سران برخی کشورهای عربی در مورد ایران اظهار داشت: معتقدم انتشار این اسناد، با برنامه‌ بوده است. ایران با همه کشورهای عربی روابط دوستانه ای دارد و این شکل انتشار اسناد و اخبار قابل اعتماد نبوده و نباید موجب کدورت دولت‌ها و ملت‌های منطقه شود.

برخورد خشونت‌آمیز پلیس انگلیس با دانشجویان شرم‌آور است

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره قطعنامه حقوق بشری دو روز قبل علیه ایران با توجه به وقوع موارد فاحش نقض حقوق بشر در انگلیس و آمریکا بیان داشت: واقعاً تصاویری که از رسانه‌ها در برخورد خشونت آمیز پلیس انگلیس با دانشجویان این کشور پخش شد شرم‌آور است وقتی کسانی به خود اجازه می‌دهند تمام مکالمات مردم خود را شنود کرده، زندان‌های مخفی ایجاد کرده، رسماً زندانیان را شکنجه کنند و در عین حال علیه کشور دیگری ادعای نقض حقوق بشر داشته باشند این موضوع بیشتر به یک لطیفه بی‌مزه شبیه است.

خبرنگار دیگری از احمدی‌نژاد پرسید که آیا می‌توان نقش حمایتی ترکیه از ایران در موضوع هسته‌ای را به منزله گرایش یافتن ترکیه به شرق ارزیابی کرد که دکتر احمدی‌نژاد پاسخ داد: ترکیه کشوری مستقل بوده و از مواضع مستقل برخوردار است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مناقشه قره‌باغ، اظهار داشت: ایران با آذربایجان و ارمنستان روابط تاریخی و پایداری دارد و در با احترام به حقوق هر دو کشور روابط خود با آنها را فرصتی برای حل مسایل مختلف از جمله مناقشه قره‌باغ بر پایه عدالت و قانون می‌داند.

امروز عرصه اقتصاد بین‌الملل صحنه ظهور قدرت‌های جدیدی مانند ایران و ترکیه است

وی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت نقش ایران در اقتصاد بین‌الملل با توجه به موضوع تحریم‌ اظهار داشت: ایران کشوری بزرگ با اقتصادی بزرگ است و از رتبه 17 اقتصاد جهان برخوردار است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 5 سال آینده به رتبه 12 خواهد رسید.

احمدی‌نژاد افزود: امروز ایران ارتباطات گسترده ای با همه مناطق و کشورهای دنیا دارد و به دنبال طراحی‌ها و مدل‌های جدید اقتصادی برپایه عدالت و احترام به ملت‌ها است. امروز عرصه اقتصاد بین‌الملل صحنه زوال قدرت‌های زورگوی سابق و ظهور قدرت‌های جدیدی مانند ایران و ترکیه است.

سیاست خارجی ایران با تغییر افراد تغییر نمی‌کند

وی درباره تاثیر تغییر وزیر امور خارجه در مذاکرات پیش‌روی ایران با 1+5 تصریح کرد: سیاست خارجی ایران سیاست ثابتی است که با تغییر افراد تغییر نمی‌کند و تغییر آقای متکی صرفاً یک بازسازی درون‌سازمانی است و وزارت امور خارجه با مدیریت آقای صالحی که دانشمندی برجسته و دیپلماتی ورزیده و باسابقه است حتماً کارکردها و توان بالاتری برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی از خود نشان خواهد داد.

احمدی‌‌نژاد نشست آتی استانبول درخصوص مذاکرات ایران با 1+5 را نشستی تاریخی و فرصتی برای غرب در جهت تبدیل تقابل به تعامل دانست و با تاکید براینکه ایران از این اتفاق بزرگ استقبال می کند ،اظهار امیدواری کرد که نشست استانبول به نقطه عطفی در مذاکرات ایران و 1+5 تبدیل شده و غرب تعامل با ایران را جایگزین تقابل کند.

در مورد مناقشه دو کره سوال جدی این است که ارتش آمریکا در آنجا چه می‌کند؟

احمدی‌نژاد درباره نظر ایران در مورد مناقشه دو کره گفت: هیچ دلیلی برای تنش در شرق آسیا وجود ندارد مگر به واسطه حضور کسانی که برای پیشبرد اهداف و منافعشان در آنجا حضور نامشروع دارند و از همین جا متواضعانه از رهبران دو کره درخواست می کنم خویشتنداری به خرج داده و منافع خود را قربانی مطامع سردمداران اقتصاد سرمایه‌داری که به دنبال رفع مشکلات اقتصاد‌ شکست‌خورده خود با راه‌انداختن جنگ هستند، نکنند.

احمدی‌نژاد افزود: در مورد مناقشه دو کره سوال جدی این است که ارتش آمریکا در آنجا چه می‌کند؟

احمدی‌نژاد در ابتدای این نشست در سخنانی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد سرمایه‌داری و اندیشه مادی ناتوانی خود را در مدیریت مسایل جهانی اثبات کرده است، اظهار داشت: ملت‌های مسلمان منطقه ظرفیت ارایه پاسخی کارآمد و ماندگار به نیازها و مسایل زمان را دارند و فرهنگ ما قادر است فرصت مشارکت همه ملت‌ها و دولت‌ها در مدیریت جهانی را فراهم کند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه امروز کشورهایی مانند ترکیه و ایران به سرعت در حال پیشرفت هستند و فرصت‌های جدید و اثرگذاری را در عرصه‌ بین‌المللی پیش رو دارند و آینده متعلق به ملت‌های ماست.

در همین حال خبرگزاری های خارجی نیز با اشاره به نشست خبری رییس جمهوری ایران ، گزارش دادند که احمدی‌نژاد درباره برکناری وزیر خارجه سابق ایران ،گفت : با آقای متکی پیش از سفر او به سنگال، صحبت شده بود.

وی همچنین اظهار شگفتی کرد که متکی مطلع بودن از موضوع برکناری خود را تکذیب کرده است.

آغاز پخش تلویزیون طپش (TI TV)

تلویزیون طپش برنامه های خود را بر روی ماهواره هاتبرد برای ایران و اروپا آغاز نمود. کیفیت پخش برنامه ها نسبت به فرکانس های قبلی بسیار بهبود یافته است. به طوری که از 1 مگابایت به 2.1 مگابایت افزایش کیفیت داشته. برنامه های این تلویزیون طبق چیزی که علیرضا امیرقاسمی مدیر این تلویزیون اعلام کرده بود قرار بود از شب یلدا شروع شود که متاسفانه این امر میسر نشد.
فرکانس پخش : ماهواره هاتبرد - فرکانس 12245 افقی - سیمبل ریت 27500

۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

کاریکاتور های ماهواره ای...

اینگونه با ماهواره مقابله کنیم!!!!!







کاریکاتور



راز حمام شیخ بهایی کشف شد

دارنده 9 مدال جهانی به موفقیت خود در نمونه‌سازی حمام شیخ بهایی اشاره کرد و افزود: ماجرای این حمام و گرم نگه داشتن آب با یک شمع، به رازی نهفته در تاریخ تبدیل شده بود که با کنکاش‌های پی در پی بالاخره راز این حمام 300 ساله کشف شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، 33 اختراع علی اصغر برهمند مخترع خلاق خراسانی در نمایشگاه فناوری و پژوهش خراسان رضوی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
برهمند ضمن معرفی تخت خواب شناور، تولید آب خالص از آب دریا، آبگرمکن خورشیدی، پماد التیام‌بخش زخم و جراحات و تولید برق از تلاطم دریا به عنوان بخشی از اختراعات به ثبت رسیده خود، گفت: تخت خواب شناور برای استفاده در دریا، تولید آب خالص از آب دریا برای آب شیرین مصرفی کشتی‌ها، آبگرمکن خورشیدی با قابلیت استفاده در حمام‌های روستایی و پماد التیام بخش زخم با استفاده از تکنولوژی نانو و طب سنتی ساخته شده است.
وی کنترل دما به صورت اتومات، تولید آب از هوا بدون استفاده از برق، تولید گوجه‌فرنگی با طعم توت فرنگی، پیش‌بینی زلزله و سیستم آبیاری درختان با 60 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب را از دیگر طرح‌های خود اعلام کرد و افزود: طرح پیش‌بینی زلزله می‌تواند وقوع زلزله را از 48 ساعت تا 10 روز قبل تشخیص دهد و این دستگاه توسط موسسه بین‌المللی زلزله‌شناسی ایران تائید شده است.
برهمند تصریح کرد: سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان با ایجاد انگیزه میان مخترعان توانسته در حد بضاعت خود گره کور بسیاری از مشکلات این قشر را باز کند و با حمایت‌های خود زمینه بروز استعدادها به‌ویژه در نسل جوان را فراهم آورد.
این دارنده 9 مدال جهانی به موفقیت خود در نمونه‌سازی حمام شیخ بهایی اشاره کرد و افزود: ماجرای این حمام و گرم نگه داشتن آب با یک شمع به رازی نهفته در تاریخ تبدیل شده بود که با کنکاش‌های پی در پی بالاخره راز این حمام 300 ساله کشف شد.
وی با بیان این که حمام شیخ بهایی یکی از شاه‌کارهای معماری ایران و جهان در دوران صفویه است گفت: شیخ بهایی با استفاده از طلا که رسانایی بالایی دارد و در انتقال گرما نقش موثری را ایفا می‌کند منبع این حمام را ساخت و به دلیل استفاده از طلا و جلوگیری از سرقت آن، راز ساخت آن را پنهان نگه داشت.
علی‌اصغر برهمند تصریح کرد: در طرح شبیه‌سازی شده به علت دسترسی نداشتن به طلا از مس استفاده شد که این طرح در حمام منازل هم قابل استفاده است و موجب صرفه‌جویی 30 درصدی در مصرف سوخت می‌شود.
علی‌اصغر برهمند تاکنون 5 مدال طلا از نمایشگاه‌های بین‌المللی اختراعات و تکنولوژی های نو جهان، 3 مدال نقره از چین و یک مدال برنز از مالزی کسب کرده و در سال 2006 به عنوان بزرگ‌ترین نابغه مجارستان دست یافت.
همچنین وی در آخرین تحقیقات خود در منطقه سیستان و بلوچستان اولین اثر برخورد شهاب سنگی در ایران به قطر 3 تا 3.5 کیلومتر را کشف کرده است.

راز حمام شیخ بهایی کشف شد


راز حمام شیخ بهایی کشف شد


بنیان‌گذار ویكی‌لیكس: به‌زودی اسنادی درباره اسرائیل منتشر می‌کنم

جولین آسانژ، بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویكی‌لیكس، خبر داد كه به‌زودی اسناد محرمانه مهمی از دولت آمریكا درباره اسرائیل را افشا خواهد كرد.

برخی از خبرگزاری‌ها این خبر را واكنشی دانسته‌اند به اتهام نزدیكی آقای آسانژ به دولت اسرائیل. از زمانی كه اسناد محرمانه وزارت خارجه آمریكا توسط وب‌سایت ویكی‌لیكس منتشر شده است، بسیاری در جهان عرب و نیز در جمهوری اسلامی ایران این پرسش را مطرح می‌كردند كه چرا ویكی‌لیكس در مورد اسرائیل افشاگری نكرده است.

آسانژ روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبری الجزیره گفت كه بخشی از اسناد محرمانه مربوط به اسرائیل، از جمله در مورد قتل مبحوح و نیز عملیات نظامی چهار سال پیش میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان، خواهد بود.

جسد محمود عبدالرئوف المبحوح، یكی از پایه‌گذاران شاخه نظامی جنبش اسلام‌گرای حماس، روز بیستم ژانویه سال جاری، ۲۰۱۰، در هتلی در دوبی یافت شد و به دنبال آن رئیس پلیس دوبی بارها با «اطمینان» تاكید كرد كه موساد اسرائیل عامل این قتل بوده است. در نبرد ۳۳ روزه ارتش اسرائیل با حزب‌الله لبنان در ژوئن و ژوییه ۲۰۰۶ دولت وقت اسرائیل و عملكرد ارتش این كشور مورد انتقادهای شدید داخلی اسرائیل قرار گرفت
بخشی از اسناد محرمانه مربوط به اسرائیل، از جمله در مورد قتل مبحوح و نیز عملیات نظامی چهار سال پیش میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان، خواهد بود.
و حزب‌الله خود را پیروز نبرد معرفی كرد.

ماه گذشته هنگامی كه ویكی‌لیكس انتشار حدود ۲۵۰ هزار سند از مكاتبات محرمانه دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریكا را آغاز كرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، چنین اظهار نظر كرد كه تفاوت اسرائیل و برخی كشورهای منطقه این است كه میان نظرات علنی و اظهارات محرمانه دولتمردان اسرائیل در امور مختلف تفاوت چندانی وجود ندارد. در پاسخ به فشار دنیای عرب كه چرا ویكی‌لیكس علیه اسرائیل افشاگری مهمی نمی‌كند، جولین آسانژ روز چهارشنبه مورد مصاحبه شبكه الجزیره قرار گرفت و تاكید كرد كه سلسله اسنادی را در مورد اسرائیل به‌زودی و تا شش ماه منتشر خواهد كرد.

آسانژ گفت: «دلیل این كه تاكنون اسناد اندكی در مورد اسرائیل منتشر شده این است كه روزنامه‌های زیادی حق انتشار این اسناد حساس را درخواست نكرده‌اند.» به گفته جولین آسانژ، وی ۳۷۰۰ سند درباره اسرائیل در اختیار دارد كه منبع ۲۷۰۰ سند از این میان از «داخل اسرائیل» بوده است.

در همین حال آقای آسانژ توضیح داد كه وقتی می‌گوید منبع اسناد از «داخل اسرائیل» است منظورش سفارت آمریكا در تل آویو است. به گفته بنیان‌گذار استرالیایی وب‌سایت ویكی‌لیكس، اكثر اسنادی كه او در اختیار دارد مهر «فوق محرمانه» دارند، از جمله در مورد مسائل ارتش و دولت اسرائیل در نبرد تابستان ۲۰۰۶ با حزب‌الله. آقای آسانژ گفت برای مطالعه اسناد مربوط به اسرائیل خواهان همكاری با روزنامه‌نگاران عرب است تا در مورد صحت و دقت این اسناد نظر دهند. درپاسخ به این پرسش الجزیره كه آیا پس از افشاگری‌های بی‌سابقه اخیر ویكی‌لیكس، اسرائیل خواهان تماس با وی شده است یا نه، آقای آسانژ گفت كه «هرچند چنین تماسی اتفاق نیفتاده، مطمئن است كه موساد از نزدیك فعالیت او را زیر نظر دارد، همان گونه كه اكنون استرالیا، سوئد و سی‌آی‌ای آمریكا وی را تعقیب می‌كنند.»

اینم ببینید

احمدی نژاد: از مردم عزیز ممنونم که یه عده اصلا ثبت نام نکردن. عده زیادی هم اصلا پولاشونو برداشت نکردن.
عصرجدید: آره جون عمت!!!!!!!! اینم از کوهدشت لرستان!!!!













علی پروین : حرفم را قطع نکنید



جوک و اس ام اس

اس ام اس های خود را برای ما به شماره 09371942499 ارسال کنید تا در سمت چپ وبلاگ قرار گیرند. محتوای این پیام ها می تواند جوک، انتقاد، پیشنهاد، تشکر، پیام تبریک، خبر، ام ام اس تصویری، سخنان بزرگان و دیگر موضوعات باشد. همچنین می توانید برای ما به آدرس newage@live.com همین متن ها را ای میل نمایید.
با تشکر - مدیر NAWS
New Age Web Service

آدرس جدید فلایست FLYSAT برای ایرانیان

ir55.flysat.com
لطفا اطلاع رسانی کنید

سینما آزادی بروجرد همچنان در انتظار بازسازی

خبرگزاری مهر: سینما آزادی شهرستان بروجرد یکی از دو سینمای این شهرستان است که در زلزله سال 85 دچار خسارت شد و دیگر هیچ گاه روی بازسازی را به خود ندید.

به گزارش خبرنگار مهر در شهرستان بروجرد، پس از زلزله سال 85 سینما آزادی شهر بروجرد به علت خسارت و آسیب دیدگی بسته شد و طی چند سال اخیر سایه هیچ تماشاگری بر دیوارهای سرد و تاریک این سینما نیفتاده است و صندلی های سالن سینما نیز امروز خالی از هر تماشاگری است.

این در حالیست که هم اکنون سهم شهرستان بروجرد با جمعیت بالای 300 هزار نفر تنها یک سینمای فعال و یک سینمای زلزله زده است که هنوز بازسازی نشده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد ظهر شنبه در حاشیه بازدید از سینماهای بروجرد به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: رونق سینماهای این شهرستان نیازمند حمایت بیشتر مسئولان فرهنگی هنری استان است.

نادر ارجمندی ادامه داد: سینما آزادی بروجرد از سال 85 جهت بازسازی تعطیل شده و به رغم تعهدات حوزه هنری در این خصوص متاسفانه تاکنون برای بازسازی و راه اندازی مجدد آن اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: تعطیلی سینما آزادی بروجرد باعث نگرانی شهروندان و علاقه مندان به حوزه فرهنگی شده و این افراد خواستار بازسازی و فعالیت مجدد این واحد فرهنگی هستند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد با اشاره به فعالیت تنها سینمای این شهرستان، یادآور شد: سینما فلسطین بروجرد نیز طی دو سال اخیر رونق بیشتری نسبت به گذشته داشته و میزان فروش بلیط و متقاضی مراجعه به این سینما پنج برابر شده است.

وی گفت: با توجه به این رشد، فروش بلیط باز هم به حد نصاب قابل قبولی نرسیده و نیاز به حمایت بیشتر حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صنعت سینما در این شهرستان است.

ارجمندی افزود: سینما فلسطین بروجرد دارای یک هزار صندلی است که روزانه تنها حدود 100 نفر برای تماشای فیلم به این سینما مراجعه می کنند.

این سخنان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز رئیس حوزه هنری استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفته بود: پس از زلزله سال 85 این سینما به دلیل تخریب هایی که در دیوارها و سقف آن به وجود آمده به طور کامل تعطیل شد.

شیرزاد نعمتی نیا با بیان اینکه بیش از 40 سال از ساخت این سینما در بروجرد می گذرد، بیان داشت: با توجه به قدمت بالای این سینما تعمیر آن قابل توجیه نیست و باید برای نوسازی آن اقدام شود.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده از طریق وزارت ارشاد و حوزه هنری کشور در این راستا، ادامه داد: مطابق این پیگیری ها قرار شد که با تخریب سینمای کنونی در محل آن یک مجتمع تجاری فرهنگی ساخته شود.

نعمتی نیا با بیان اینکه احداث این پروژه به اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان نیاز دارد، ادامه داد: این در حالی است که شهرداری بروجرد نیز برای احداث این مجتمع فرهنگی بیش از سه میلیارد تومان عوارض طلب کرده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه جلسات متعددی با شهرداری بروجرد برگزار شده است، عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده میزان عوارض به بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسید که با این اوصاف نیز حوزه هنری توان پرداخت این میزان اعتبار را ندارد.

رئیس حوزه هنری لرستان از شهرداری بروجرد خواست در راستای نوسازی سینما آزادی و ایجاد یک مجتمع تجاری فرهنگی در این شهرستان همکاری کند و خاطر نشان کرد: در صورتیکه شهرداری بروجرد در این زمینه قول مساعد دهد در کمتر از یک هفته کلنگ احداث مجتمع تجاری فرهنگی در محل سینما آزادی بروجرد به زمین زده خواهد شد.


به هر حال به نظر می رسد وجود تنها یک سینما در شهر فرهنگی بروجرد به عنوان دیار فرزانگان یکی از مشکلاتی است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود که در این راستا باید هر چه سریعتر کار بازسازی سینما آزادی به عنوان یکی از قدیمی ترین سینماهای استان لرستان آغاز شود و این امر نیز در گرو همکاری و تعامل همه دستگاههای اجرایی از جمله شهرداری بروجرد است.

کمربندی بروجرد؛ شاهد هر روزه تلفات رانندگی

خبرگزاری مهر: کمربندی شهرستان بروجرد با وقوع هر روزه تصادفات رانندگی به نوعی به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده است که ساماندهی این وضعیت نیازمند چاره اندیشی مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، وضعیت اسفبار کمربندی شهرستان بروجرد به لحاظ وقوع تصادفات خونین موجب شده است که این امر موضوع بارها از سوی مردم و رانندگان به عنوان مطالبه ای جدی مطرح شود.

فرمانده پلیس راه شهرستان بروجرد ظهر سه شنبه در جلسه شورای ترافیک بروجرد در سخنانی با انتقاد از وضعیت کمربندی این شهر، اظهار داشت: با وضعیت تلفات جانی و تصادفات رانندگی این محور باید تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

سرهنگ جودکی با اشاره به تلفات بالای این محور، عنوان کرد: با صرف هزینه محدود برای ساماندهی این محور از تصادف و تلفات دهها نفر در کمربندی بروجرد جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید با اصلاح کمربندی بروجرد میزان تلفات جاده ای را در این محور کاهش داد، خاطر نشان کرد: باید اعتبارات لازم در این زمینه هرچه زودتر تامین شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بروجرد نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به وضعیت این محور اظهار داشت: بهترین راه حل برای جلوگیری از خسارتهای ناشی از معضل کمربندی بروجرد جدا کردن جاده از راههای فرعی است.
سرهنگ گودرزی با تاکید بر نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مسیر کمربندی بروجرد، بیان داشت: همچنین باید با نصب سرعت گیرهای مناسب میزان تلفات ناشی از تصادفات در این کمربندی را کاهش داد.

معاون استاندار لرستان و فرماندار شهرستان بروجرد نیز در در این جلسه در سخنانی با اشاره به وضعیت این محور مواصلاتی، خاطر نشان کرد: دستگاههای مربوطه در زمینه اصلاح و ایمن سازی کمربندی بروجرد باید هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند.

سجاد معین با اشاره به اینکه شهرداری و اداره راه و ترابری شهرستان بروجرد باید در راستای کاهش تلفات و تصادفات در کمربندی بروجرد با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند، یادآور شد: دستگاههای مربوطه باید ظرف مدت یک هفته به هر شکل ممکن در راستای کاهش تصادفات در این کمربندی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی مشکلات کمربندی بروجرد، خاطر نشان کرد: باید هرچه زودتر کار ایمن سازی کمربندی بروجرد در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار لرستان و فرماندار شهرستان بروجرد خواستار تهیه مطالعات کامل این محور و گرفتن مشاور و برنامه ریزی برای رفع کامل مشکلات کمربندی بروجرد شد.

به هر حال به نظر می رسد برگزاری جلسات به تنهایی در این زمنه راهگشا نیست و باید تلاش شود با کار کارشناسی دقیق سریعترین راه حل ممکن برای حل معضل کمربندی بروجرد اتخاذ شود تا بیش از این محور یاد شده شاهد تصادفات خونین و تلفات سنگین رانندگی نباشد.

سخني كه بايد شنيد...
آخرین خبرها درباره پایگاه اینترنتی ما:
* بخش اس ام اس های ما: 09371942499 برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.
* آدرس جدید ما: www.irnewage.blogfa.com
* آدرس جدید ورودی ما:
newageinternational.co.cc و co.cc.عصرجدید
* آخرین خبرهای تغییرات فرکانس ها و کوچکترین جزئیات را در اینجا ببینید.
* عصر جدید گروهی کار می کند... (درباره گروه ما)
* به احترام ماه محرم، قسمت دانلودهای عصرجدید فعلا به روز نخواهد شد و فقط "اخبار" و "تغییرات فرکانس ها" به روز می شوند
* آدرس جدید ورودی ما: www.irnewage.tk